آموزش طرز تهیه قلیه کدو

خورشی خوشمزه و بدون گوشت بپزید

آموزش طرز تهیه قلیه کدو

طرز تهیه:
آموزش طرز تهیه قلیه کدو: برای تهیه  این خورش قلیه ابتدا لوبیا چیتی را در کاسه ای می ریزیم و روی آن آب می گیریم و به مدت ۵ الی ۶ ساعت اجازه می دهید در آب خیس بخورد و ۲ الی ۳ بار آب آن را تعویض می کنیم تا نفخ آن نیز از بین برود. سپس لوبیا را در صافی می ریزیم.
و آبکش می کنیم و بعد در قابلمه ای می ریزیم و روی آن آب می ریزیم و کمی نمک و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت ۲ ساعت به مرور زمان بپزد. تا پخت لوبیا باقی مواد را اماده می کنیم. سیرها را پوست می گیریم و می شوییم.
و زمانیکه خشک شدن با گوشتکوب آن ها را کاملا له می کنیم و مغز گردو ها را در آسیاب می ریزیم تا پودر شوند و تابه ای را روی حرات قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و سیر ها را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی طلایی شوند.
و بعد زردچوبه را به آن می افزاییم و گردوهایی که پودر کردیم را نیز به آن اضافه می کنیم و با هم تفت می دهیم به مدت ۳ دقیقه و آن وقت رب آلبالو و رب انار و کمی آب به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا بجوش بیاید.

تهیه قلیه کدو

و بعد از جوش آمدن حرارت را کم می کنیم تا مواد به مدت ۳۰ دقیقه خوب پخته شوند.سپس کدو تنبل ها را پوست می گیریم و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم و با دستمال آن ها را خشک می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعبی آن ها را خرد می کنیم.
و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و کدوهایی که خرد کردیم را در روغن تفت می دهیم تا کمی سرخ و نرم شوند. به لوبیا چیتی سر می زنیم باید پخته باشند. از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و مواد داخل تابه را به لوبیا چیتی که پختیم اضافه می کنیم.
کدوهایی که سرخ شدند را نیز به آن می افزاییم. (در این مرحله می توانید کدوها را نیز بکوبید و بعد به خورشت اضافه کنید تا کاملا با مواد مخلوط شود) و اجازه می دهیم تا ۱۵ دقیقه مواد با هم پخته شوند و خورشت جا بیافتد سپس با پلو نوش جان کنید. هویج پلو هم نوعی غذاست که بسیار خوشمزست.

قلیه کدو

مواد لازم برای ۴ نفر:
سیر ۸ حبه
کدو تنبل ۳۰۰ گرم
مغز گردو ۳۰۰ گرم
لوبیا چیتی ۱۰۰ گرم
روغن مایع به اندازه کافی
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
رب انار ۳ قاشق سوپخوری
رب آلبالو ۱ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

آموزش طرز تهیه قلیه کدو
تهیه قلیه کدو

پیشنهاد میکنیم قلیه کدو را در ظروف چینی زرین ایران سرو و بدین وسیله پذیرایی لوکس و جذابی داشته و مهمانی زیبایی رقم بزنید.
سرویس پیشنهادی ما برای سرو این غذا: سرویس چینی زرین ۱۲ نفره کامل سفید نئوکلاسیک (۱۰۳ پارچه)

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا