برای خرید کتری قوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید کتری قوری چگونه است؟

برای خرید کتری قوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای خرید کتری قوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ کتری قوری یکی از نیازهای هر آشپزخانه برای دم دادن چای و انواع دم نوش است. این وسایل از قدیم کاربرد زیادی داشته و انواع مختلف آن در بازار به فروش می‌رسند. کتری و قوری‌های متنوع توسط شرکت‌های مختلفی تولید شده و هر یک دارای قابلیت‌های متفاوتی هستند. ‌برای خرید این لوازم آشپرخانه باید به نکاتی توجه کرد تا خرید بهتری انجام شود. خرید کتری و قوری باید با توجه به نیاز شما و بودجه شما تعیین گردد. اگر می‌خواهید با نکات پیش از خرید کتری قوری آشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

دسته بندی ست کتری و قوری بر اساس عملکرد

ست‌های کتری و قوری بر اساس عملکرد، دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند. یکی از انواع این دسته‌ها ست کتری و قوری روگازی است. این ست فروش بیشتری دارد و در بسیاری از منازل یافت می‌شود. برای آماده کردن چای در این نمونه ست ابتدا باید آب را درون کتری جوش آورد. پس از این کار آب جوش را روی چای خشک‌های درون قوری بریزید و منتظر دم کشیدن چای می‌شویم. مدل دیگر، کتری و قوری برقی نام دارد.‌ این مدل که به چای ساز معروف است سرعت بالایی در آماده سازی چای دارد. اگر می‌خواهید چای را با سرعت بالایی دم کنید، این گزینه بهترین انتخاب است.

کتری برقی توسط برق شهری آب را به جوش می‌آورد. این آب جوش را درون قوری حاوی چای خشک بریزید تا چای دم ‌بکشد. زیر قوری این مدل یک المنت وجود دارد که با حرارت آن گرمای چای باقی می‌ماند. این مدل کتری قوری برای کسانی که مهمان زیادی به منزلشان می‌آید بسیار مناسب است. قیمت این مدل نسبت به نوع قبلی کمی بیشتر است.

انواع کتری قوری بر اساس شکل ظاهری

بر اساس شکل ظاهری می توان کتری قوری را به انواع مختلفی دسته بندی کرد نوع عمل کتری لوله بلند است. برای ریختن آب درون این کتری‌ها باید آن‌ها را بلند کنید. کج کردن این کتری‌ها باعث ریختن آب جوش درون قوری یا فنجان می‌شود. اگر این کتری‌ها حجم آب زیادی داشته باشند استفاده از آن‌ها دشوار است. ‌جابجایی این کتری می‌تواند خطراتی نیز به همراه داشته باشد. دست شما با بلند کردن کتری‌های بزرگ خسته شده و انگشتان شما درد می‌آید.

نوع دیگر کتری سماوری است. این کتری در جای خود ثابت است. یک شیر کوچک در جلوی این کتری‌ها وجود دارد که خرج آب جوش توسط این شیر انجام می‌شود. استفاده از این کتری قوری بسیار آسانتر از مدل قبلی است. به دلیل شباهت زیاد این مدل به سماور نام کتری سماوری را روی آن گذاشته‌اند. کتری‌های سماوری در سایزهای مختلفی به فروش می‌رسند. تنوع در طرح و رنگ آن‌ها بسیار بالاست. هرکس با توجه به سلیقه شخصی خود می‌توانید یکی از مدل‌های متنوع آن را خریداری کند. شرکت‌های سازنده آن نیز بسیار زیاد بوده و هر یک با کیفیت متفاوتی این مدل‌ها را تولید می‌کنند. در هنگام خرید باید دقت زیادی برای کیفیت بالای این وسایل داشته باشید.

برای خرید کتری قوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

انواع کتری قوری از نظر جنس

کتری قوری‌ها را می‌توان از نظر جنس هم به دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم کرد. یکی از این دسته‌ها کتری قوری سرامیکی و لعابی نام دارند. این نمونه از قدیمی‌ترین انواع کتری قوری ایرانی است. این کتری و قوری عطر و طعم چای را به خوبی حفظ می‌کند.‌کیفیت بالای چای دم داده در این مدل مورد توجه بسیاری از افراد قر ر گرفته است. قیمت این نوع کتری قوری بسیار پایین هست و به راحتی می‌توانید مدل‌های مختلف آن را خریداری کنید.

 دسته بندی دیگر کتری قوری از نظر جنس، نوع فانتزی و شیشه‌ای است. این مدل ست کتری و قوری جنس پیرکس دارد و می‌توان آن را روی اجاق گاز قرار داد. این نوع مقاومت بالایی در برابر حرارت مستقیم دارد. این کتری قوری در  برابر ضربه مقاوم نیست و باید در جابجایی و شستشوی آن دقت زیادی داشته باشید.‌ ظرافت بدنه آن کم است و ممکن است به‌راحتی دچار آسیب شود. از این مدل می‌توان علاوه بر دم دادن چای برای دمنوش و گیاهان دیگر نیز استفاده کرد.

نکات مهم خرید ست کتری قوری

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید ست کتری قوری باید به آن توجه کنید، ظرفیت آن است. شما باید با توجه به نیاز خود و مصرف روزانه چای، انواع این ست‌ها را خریداری نمایید. خانواده‌های کم‌جمعیت نیاز به یک ست کتری و قوری کوچک دارند. خانواده‌های پرجمعیت می‌توانند از ست‌های سماوری و چای‌ساز برای خرید خود استفاده کنند. توجه به جنس بدنه کتری و قوری هم اهمیت زیادی دارد. بدنه کتری و قوری‌ها از اجناس مختلفی مانند شیشه، استیل، سرامیک، مس و غیره تولید می‌شوند.

 هر کدام از این مدل‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه در نظر گرفته، خریدتان را انجام دهید. باید برای خرید ست کتری و قوری به جنس دسته و جنس بدنه نیز توجه داشته باشید. جنس دسته باید نسوز بوده و مقاومت بالایی داشته باشد. قیمت انواع ست با یکدیگر کاملا متفاوت است. توجه به قیمت و کیفیت هم باید برای شما اهمیت داشته باشد تا بتوانید کیفیت مطلوب را خریداری کنید.

برای خرید کتری قوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکات مهم دیگر برای خرید

از نکات دیگر می‌توان به طراحی دسته کتری قوری هم توجه کنید. شما در طول روز باید چندین بار این ست را جابجا کنید. اگر دسته این ست دارای استحکام کافی نباشد آسیب زیادی می‌بیند. دسته‌های پلاستیکی برای خرید مناسب نیستند. این دسته‌ها در برابر حرارت مقاوم نبوده و به راحتی می‌شکنند. شما نباید کیفیت را فدای قیمت کنید. نکته دیگر داشتن منفذ خروج بخار کتری است. این منفذ باعث می‌شود که احتمال سر ریز آب درون کتری به صفر برسد.

 تمام بخارهای موجود درون کتری نمی‌توانند از لوله آن خارج شوند. این باعث می‌شود که آب درون کتری در هنگام جوش آمدن سر رود و خطرات زیادی به دنبال دارد. برای جلوگیری از این کار حتما سعی کنید کتری دارای یک منفذ روی در خود باشد. داشتن فیلتر هم برای کتری و قوری بسیار ضروری است. فیلتر قوری از خروج تفاله قوری جلوگیری و چای بدون هیچ تفاله‌ای وارد فنجان می‌شود‌ برای کتری هم فیلتر ضروریت دارد. فیلتر کتری باعث افزایش طول عمر کتری می‌شود. این به دلیل جلوگیری از رسوب گرفتگی کتری است. توجه به این نکات می‌تواند باعث شود که شما خرید مطلوبی را تجربه کنید.

 یکی از نکات مهم دیگر انتخاب مکان خرید است. شما باید یک فروشگاه معتبر و با سابقه را برای خریدتان انتخاب کنید. اگر می‌خواهید یک خرید به صرفه و مطمئن داشته باشید فروشگاه هوم دیش بهترین گزینه است. این فروشگاه انواع ست کتری قوری مانند پرنسس، روژین، ویونا، رونیکا، ملورین و… را با شرایط عالی به فروش می‌رساند. شما می‌توانید این ست‌های متنوع را در سایت مشاهده نمایید. ‌تصاویر با کیفیت و جزئیات هر یک از مدل‌ها به طور کامل برای شما قابل مشاهده است. خرید از فروشگاه هوم دیش هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری امکان‌پذیر است.

خرید کتری قوری چگونه است؟

همانطور که از مطالب بالا متوجه شدید ست کتری و قوری یکی از لوازم مورد نیاز هر منزل است. برای خرید انواع ست کتری قوری باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. توجه به این نکات می‌تواند کیفیت خرید شما را بالا برده و شما رضایت کافی از خریدتان پیدا خواهید کرد. برای خرید به صرفه و خرید انواع ست کتری قوری می‌توانید به سایت هوم دیش مراجعه کنید. فروشگاه ما انواع ست را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به فروش می‌رساند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره‌های موجود در این سایت تماس بگیرید. در ادامه مقاله ویژگی‌ های سری هتلی ۴۹ چینی زرین را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا