آموزش طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

غذایی لذیذ و خوشمزه

آموزش طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

طرز تهیه:
آموزش طرز تهیه باقالی پلو با مرغ: برای تهیه باقالی پلو با مرغ ابتدا در قابلمه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا کمی داغ شود. پیاز را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و پیاز را در قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی رنگ شود.
و در بشقابی پیازهایی سرخ کردیم را می ریزیم و تکه های مرغ را در قابلمه قرار می دهیم. اجازه می دهیم تا تمام قسمت های مرغ طلایی و سرخ شوند. سپس سیرها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و از وسط نصف می کنیم.
و با پیاز سرخ شده و نصف قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مرغ اضافه می کنیم. کمی نمک و ۱ لیوان آب نیز به مواد می افزاییم و درب قابلمه را می گذاریم. حرارت را کمی از حرارت ملایم کمتر می کنیم تا مرغ به مرور زمان خوب بپزد.
برنج را پاک می کنیم و در قابلمه ای آب می ریزیم و کمی نمک به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب زودتر به جوش بیاید. زمانی که آب در حال جوش بود برنج را در کاسه ای بزرگ می ریزیم و تا روی ان آب می گیریم.

تهیه باقالی پلو با مرغ

و برنج را می شوییم و ۲ الی ۳ بار کاسه را آب می کنیم و با دست برنج را زیر و رو می کنیم و آب را بیرون می ریزیم تا آب برنج کاملا شفاف شود و بعد آب برنج را بیرون می ریزیم و برنج را داخل آب در حال جوش می ریزیم و یک هم می زنیم و دیگر به برنج دست نمی زنیم تا به جوش بیاید.
زمانی که برنج به جوش آمد ۱ الی ۲ دقیقه بعد باقالی ها را اضافه می کنیم و می گذاریم تا با برنج باقالی ها نیز بجوشند. (به هیچ وجه برای پخت برنج درب قابلمه را نمی گذاریم) پس از گذشت ۵ دقیقه به برنج سر می زنیم و یک دانه از برنج را زیر دندان تست می کنیم.
اگر اطراف برنج کاملا پخت و مغز آن کمی گیر داشت و سفت بود بهترین زمان برای آبکش کردن برنج و باقالی است.پس قابلمه برنج را بلند می کنیم و برنج و باقالی را در آبکش می ریزم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا خشک شود و بعد کف قابلمه روغن می ریزم.

و ته دیگ نان یا سیب زمینی به دلخواه در قابلمه می چینیم تا کاملا کف قابلمه پوشیده شود و مخلوط برنج و باقلا را کفگیر به کفگیر در قابلمه می کشیم به این صورت که ابتدا یک کفگیر از پلو و باقلا را می کشیم و بعد روی آن شوید می پاشیم و مجددا پلو و باقلا و بعد شوید می ریزیم.

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

تا مخلوط پلو و باقلا تمام شود و درب قابلمه را می گذاریم و روی حرارت متوسط رو به زیاد قابلمه را می گذاریم تا به مدت ۵ دقیقه برنج بخار کند و بعد حرارت را کم می کنیم تا باقالی پلو به مرور زمان خوب دم بکشد. پس از گذشت ۱ ساعت باید کاملا باقالی پلو پخته شده باشد.
پس به باقالی پلو سر می زنیم . با کفگیر باقالی پلو خوش عطر را زیر رو می کنیم تا شوید در تمام پلو مخلوط شود. کمی کره در شیر داغ کن قرار می دهیم و روی حرارت می گذاریم تا آب شود. روی باقالی پلو می ریزیم و مخلوط می کنیم.
و باقالی پلو را در دیس می کشیم و باقی زعفران دم کرده را نیز با مقداری از باقالی پلو مخلوط می کنیم. برای تزئین روی باقالی پلو در دیس می ریزیم و مرغ را نیز در کنار دیس یا در ظرفی می گذاریم و این غذای لذیذ را نوش جان کنید. با طرز تهیه اسنک مرغ آشنا شوید.

باقالی پلو با مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر:
سیر ۳ حبه
برنج ۳ پیمانه
باقلا ۲ پیمانه
پیاز متوسط ۱ عدد
ران یا سینه مرغ ۴ تکه
روغن مایع به اندازه کافی
شوید تازه یا خشک ۲ پیمانه
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری

آموزش طرز تهیه باقالی پلو با مرغ
باقالی پلو با مرغ

پیشنهاد میکنیم باقالی پلو با مرغ را در ظروف چینی زرین ایران سرو و بدین وسیله پذیرایی لوکس و جذابی داشته و مهمانی زیبایی رقم بزنید.
سرویس پیشنهادی ما برای سرو این غذا: سرویس چینی زرین ۱۲ نفره کامل گلدن لوتوس (۹۸ پارچه)

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا