نکته ­هایی که در انتخاب سرویس غذاخوری باید رعایت کنیم

انتخاب سرویس غذاخوری بسیار مهم و سخت است!! چکنم؟

نکته ­هایی که در انتخاب سرویس غذاخوری باید رعایت کنیم

نکته ­هایی که در انتخاب سرویس غذاخوری باید رعایت کنیم: سرویس غذاخوری چینی از جمله وسایلی می­باشد که لازم است با دقت زیادی انتخاب شوند. برای خرید این محصولات، فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت و به آن­ها اهمیت داد. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را پیرامون انتخاب این ظروف قبل از خرید ذکر کنیم.

نکته ­هایی که در انتخاب سرویس غذاخوری باید رعایت کنیم: کیفیت سرویس چینی

 نخستین نکته­ای که لازم است تا افراد در خرید سرویس چینی به آن توجه کنند این است که به کیفیت ظروف در هنگام خرید توجه لازم را داشته باشند. یقینا ظروف چینی از ظروف بهداشتی قلمداد می­ شوند. ولی امروزه نمونه ­های تقلبی زیادی در بازار وجود دارد. به همین منظور لازم است تا در زمان خرید سرویس چینی بسیار دقت کنید. در غیر این صورت ممکن است نمونه ­های تقلبی نصیب شما شود.

خصوصیات سرویس چینی با کیفیت

به صورت کلی یک سرویس چینی با کیفیت باید دارای شرایط و خصوصیات زیر باشد:

  • شفافیت بالایی را دارا باشد.
  • استقامت خوب در برابر شوک­های حرارتی را دارد.
  • قابلیت استفاده در ماکروویو، ماشین ظرف­شویی، فر را دارا می­باشد.
  • ثبات رنگ و نقوش و طرح روی آن به چشم می­خورد.
  • بر اساس استانداردهای بهداشتی تولید شده و سبک باشند.
  • در مقابل حرارت بتوانند از خود مقاومت بالایی را نشان بدهند و فورا دچار صدمه نشوند.
  • در برابر هر گونه ضربه و خط و خش دارای استقامت بالایی باشند.

راه ­های تشخیص مرغوبیت سرویس غذاخوری چینی

 برای آن که بتوانید سرویس چینی با کیفیت را از سرویس چینی نامرغوب تشخیص دهید روش­هایی وجود دارد که در زیر به آن­ها اشاره می­کنیم:

  • نخستین توصیه آن است که به دنبال برند معتبر باشید. بهتر است سرویس چینی غذاخوری را از نمایندگی­های معتبر تهیه کنید.
  • در گام بعدی لازم است تا به برچسب­های استاندارد که روی سرویس است، دقت کنید.
  • ظروف چینی لازم است که دارای شفافیت بالا باشند و از خال و لکه بر آن­ها هیچ خبری نباشد.
  • ظرف­های چینی دارای وزن سبک هستند و دارای کیفیت بالا ­می­باشند. البته لازم است تا این وزن را بر مبنای قطر ظرف­ها بسنجید.

نکته ­هایی که در انتخاب سرویس غذاخوری باید رعایت کنیم: بهداشت ظروف چینی

 لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که ظرف­های چینی از ظروف بسیار بهداشتی هستند. در ساختمان این ظروف از مواد زیان­بار و شیمیایی استفاده نشده است. اما چون در حال حاضر بسیاری از ظروف بی­کیفیت به بازار وارد می­شوند و در این ظرف­ها از فلزات مضری مانند کادمیوم و سرب استفاده می­گردد، بنابراین لازم است تا در هنگام خرید به جنس این ظروف دقت نظر داشته باشیم.

 فلز سرب برای بدن بسیار ضرر دارد. این فلز با مواد غذایی ترکیب می­شود و از این راه به بدن وارد می­شود. بنابراین می­تواند به سلامت افراد بسیار صدمه بزند. در حقیقت تولیدکنندگان محصولات تقلبی، ماده سرب را به ظرف ­های چینی اضافه می­کنند تا بتوانند براقیت و شفافیت آن را بیشتر کنند. از این راه به فریب مردم می­پردازند تا خریداران را ترغیب به این ظروف فیک کنند. بنابراین لازم است تا حتما این مورد را مورد ارزیابی قرار بدهید.

چگونگی تشخیص سرویس چینی بهداشتی

 لازم است بدانید که کیفیت ظروف چینی توسط وزارت بهداشت جهانی مورد سنجش و بررسی قرار می­گیرد. در حقیقت ظرف­های چینی بعد از ساخته شدن دارای تاییدیه در این مراکز می­شوند و بعد از آن به بازار جهانی ورود می­یابند. بنابراین لازم است تا به خرید ظروفی بپردازید که دارای برند معتبر باشند و برچسب استاندارد روی آن قرار گرفته باشد.

تنوع اقلام در سرویس چینی

 از اصول کلیدی و مهم که بایستی در خرید ظروف چینی در نظر داشته باشید این است که به نوع و تعداد قطعه­های آن توجه داشته باشید. لازم است تا یک سرویس چینی شامل قطعاتی شود که همه اقلام آن مورد مصرف قرار گیرد. بنابراین لازم است تا در هنگام خرید به این مورد توجه داشته باشید.

توانایی استفاده در ماشین ظرفشویی و مایکروویو

 از دیگر نکاتی که لازم است تا در خرید سرویس چینی به آن توجه داشته باشید این است که برای این ظروف بایستی از ماشین ظرفشویی یا ماکروویو استفاده نمایید. در حال حاضر این دو وسیله بسیار مورد مصرف عموم مردم است. با توجه به گسترش زندگی­های ماشینی استفاده افراد از این ظروف روز به روز بیشتر می­شود. بنابراین لازم است تا به انتخاب ظروفی بپردازید که بتوان از آن­ها به راحتی در ماشین ظرف­شویی و ماکروویو استفاده کرد. البته در نظر داشته باشید که این قابلیت ­ها به فاکتورهای مختلفی می‌تواند بستگی دارد.

نکته ­هایی که در انتخاب سرویس غذاخوری باید رعایت کنیم: انتخاب سرویس بر اساس سلیقه

ممکن است برای شما این مساله رخ داده باشد که در زمان خرید ظروف چینی به سبب حرف­های دیگران یک محصول را خریداری کرده­اید. اما به محض رسیدن به خانه از خرید خود پشیمان شده ­اید. به همین علت پیشنهاد ما این است که در هنگام خرید بر مبنای سلیقه خود خرید را انجام دهید. اصلا مهم نیست که بقیه افراد نظرشان چیست. مهم­ترین چیزی که در این میان مهم است این است که خودتان از خریدتان رضایت داشته باشید. البته این حرف بدان معنی نیست که شما از تجارب دیگران برای خرید استفاده نکنید.

انتخاب برند خوب برای خرید

 در حال حاضر برندهای گوناگونی در بازار وجود دارند. لازم است تا به انتخاب یک برند مناسب بپردازید. به همین علت لازم است که تا پیش از خرید، بقیه برندهای موجود در بازار را ارزیابی کنید و بهترین برند را انتخاب نمایید. نکته مهم دیگری که بسیار حائز اهمیت است در خصوص عدم خرید نقوش و طرح­های زیبا با قیمت است. زیرا این احتمال می­رود که جنس و کیفیت مناسبی نداشته باشند. پس لازم است تا برندهایی که معروف نیستند را نخرید.

گارانتی سرویس چینی را ارزیابی کنید

لازم است تا در هنگام خرید سرویس غذاخوری چینی به ضمانت نامه آن دقت کافی داشته باشید. برخی از تولید­کنندگان این ضمانت را می­دهند و در صورت شکستگی محصولات، محصول نو به شما تحویل بدهند.

برای خرید سرویس غذاخوری چینی به سراغ مغازه­ ها و نمایندگی ­های معتبر بروید

 افراد بسیاری هستند که برای خریدن سرویس چینی به فروشگاه­های نامعتبر رجوع می­کنند تا سرویس چینی را ارزان­تر خریداری نمایند. ولی اشکالی که در اینجا مطرح است این می­باشد که در این میان ممکن است تا این مغازه­ها ظروف چینی بی­کیفیت را به شما ارائه بدهند. لذا لازم است تا حتما به سراغ نمایندگی­های معتبری همچون فروشگاه و سایت هوم دیش بروید و ظروف چینی اصیل را از آن­ها بخرید. این فروشگاه­ها اطمینان و ضمانت را به شما می­دهند که ظرف­هایشان اصل است و در صورت معیوب یا غیر اصل بودن قابل تعویض هستند.

خصوصیات فروشگاه­ ها و نمایندگی­ های معتبر

  • امکان عوض کردن قطعه­ های صدمه دیده را فراهم می­کنند.
  • محصولات آن­ها گارانتی دارد و امکان بازگشت کالا برای مشتریان را قرار داده­اند.
  • جنس تقلبی به مشتری عرضه نمی­کنند.

قیمت سرویس غذاخوری چینی

 قیمت یکی از مهم­ترین فاکتورها برای خرید سرویس چینی است. پیش از خرید لازم است تا یک بودجه معینی را برای آن کنار بگذارید. نظر به وضعیت اقتصادی که در حال حاضر بر جامعه وجود دارد و تلاطمی که در بازار حکم فرما است، نمی توان قیمتی را برای این محصولات به طور ثابت در نظر گرفت. اما در قیاس با سایر کالاها و اثاثیه ، ظروف چینی قیمت پایین­تری دارند. البته در نظر داشته باشید که ظروف چینی در قیاس با ظروف کریستالی و چوبی قیمت بهتری را به خود اختصاص می‌دهند.

سخن پایانی: نکته ­هایی که در انتخاب سرویس غذاخوری باید رعایت کنیم

در این مقاله سعی کردیم تا در مورد نکات مهم در هنگام خریداری سرویس غذاخوری صحبت کنیم. لازم است تا مشتریان به مواردی که اشاره کردیم نهایت دقت را داشته باشند. شما می­توانید محصولات با کیفیت را ابتدا از بخش محصولات سایت هوم دیش ملاحظه نمایید و سپس اقدام به خریدی مطمئن کنید. در ادامه این مقله سرویس غذاخوری کودک از کجا بخرم؟ را نیز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا