آموزش طرز تهیه آبگوشت بزباش

با هم آبگوشت بزباش بپزیم

آموزش طرز تهیه آبگوشت بزباش

طرز تهیه:
آموزش طرز تهیه آبگوشت بزباش: برای تهیه آبگوشت بزباش ابتدا لوبیا سفید را در کاسه ای از آب می ریزیم و به مدت ۵ ساعت اجازه می دهیم تا در آب خیس بخورد و ۲ بار آب آن را تعویض می کنیم.در قابلمه ای که برای پخت آبگوشت بزباش انتخاب کرده ایم روی حرارت قرار می دهیم.
دنبه ها را در آن قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آب شود و بعد پیاز را پوست می گیریم. آبکش می کنیم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم و به دنبه اضافه می کنیم. با هم تفت می دهیم و گوشت را می افزاییم.
زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک روی مواد می پاشیم و گوشت را کمی تفت می دهیم. لوبیا سفید را در آبکشی می ریزیم و می شوییم و داخل قابلمه می ریزیم. با مواد مخلوط می کنیم و ۷ الی ۸ لیوان آب روی مواد آبگوشت می ریزیم.
و درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب غذا به جوش بیاید. بعد حرارت را ملایم می کنیم تا گوشت و لوبیا سفید تقریبا به مدت ۳ ساعت خوب مغز پخت شود. سپس لیمو عمانی ها را می شوییم و هسته های داخل آن را بیرون می آوریم.

تهیه آبگوشت بزباش

در کاسه ای از آب قرار می دهیم تا تلخی آن از بین برود و سبزی ها را پاک می کنیم و می شوییم و در آبکشی قرار می دهیم تا آب آن ها کاملا خارج شود و روی تخته آشپزخانه یا در میکسر سبزی ها را می ریزیم تا خرد شوند و آن وقت تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم. کمی روغن در آن می ریزیم و سبزی ها را در روغن تفت می دهیم تا آب آن ها کشیده شود و کمی سرخ شوند و تابه را از روی حرارت بر می داریم کنار می گذاریم و پس از گذشت ۳ ساعت به آبگوشت سر می زنیم و گوشت و لوبیا را تست می کنیم.
اگر پخته بودند سبزی را نیز اضافه می کنیم و لیمو عمانی ها را نیز آبکش می کنیم و به مواد می افزاییم و سیب زمینی ها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم و داخل قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا آبگوشت ۳۰ دقیقه دیگر بپزد.
پس از گذشت پخت کامل تمام اجزای آبگوشت طعم آن را در آخر می چشیم و اگر نمک آن کم بود مجددا روی آبگوشت می ریزیم و ۵ دقیقه بعد حرارت را خاموش می کنیم و این آبگوشت متفاوت و خوش مزه را در کاسه می ریزیم و با نان سنگک تازه نوش جان کنید. برای پخت قیمه پلو نیز می توانید دستور العمل آنرا بخوانید.

آبگوشت بزباش

مواد لازم برای ۴ نفر:
پیاز ۱ عدد
لیمو عمانی ۳ عدد
دنبه گوسفندی ۵۰ گرم
گوشت آبگوشتی ۴۵۰ گرم
سیب زمینی متوسط ۳ عدد
لوبیا سفید یا لوبیا قرمز ۱ فنجان
مخلوط تره ، جعفری و شنبلیله ۲۰۰ گرم
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

پیشنهاد میکنیم آبگوشت بزباش را در ظروف چینی زرین ایران سرو و بدین وسیله پذیرایی لوکس و جذابی داشته و مهمانی زیبایی رقم بزنید.
سرویس پیشنهادی ما برای سرو این غذا: سرویس چینی زرین ۱۲ نفره کامل فلورانس (۱۰۲ پارچه)

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا