چرا پخت و پز با ظروف چدن نالینو برای سلامتی مفید است؟

تجربه ای شیرین با ظروف نالینو

پخت و پز با ظروف نالینو

احتمالاً شما فواید پخت و پز با ظروف نالینو و ظروف چدنی را شنیده‌اید. چرا باید برای پخت و پز ظروف چدنی بخریم؟ بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که پخت و پز در ظروف چدنی موجب آزاد شدن آهن در غذا می‌شود. ظروف چدن هنگام شستشو مواد شیمیایی را  پس نمی‌دهد و حتی می‌تواند به مواد غذایی مقادیر زیادی آهن اضافه کند که این بسیار خوب است. فقر آهن در سراسر دنیا نسبتا بسیار شایع است. در واقع، ۱۵٪ از خانم‌های کشور ما دچار فقر آهن هستند. پخت غذا به خصوص غذا‌های اسیدی در چدن مثل سس گوجه فرنگی، می‌تواند تا ۲۰ برابر میزان آهن را افزایش دهد.

ظروف چدنی نالینو چه فوایدی برای سلامتی بدن انسان دارد؟

آهن یک ماده معدنی است که وجود آن برای بدن حیاتی است و حتماً باید در رژیم‌های غذایی از آن استفاده شود. مصرف آهن به‌ ویژه برای کودکان، نوجوانان، خانم‌ها پیش از یائسگی، خانم‌های باردار و نیز گیاه‌خواران به شدت توصیه می‌شود. آهن اهمیت ویژه‌ای در تقویت سیستم دفاعی بدن، واکنش‌های آنزیمی و انتقال اکسیژن دارد.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا غذایی که روزانه مصرف می‌کنیم آهن مورد نیاز بدن را تامین می‌کند؟ ظروف چدنی نالینو ‌از آهن، کربن و سیلیسیم ساخته می‌شوند و این نوع مواد تشکیل دهنده موجب می‌شوند در مقابل حرارت و خوردگی بسیار مقاوم باشند. چدن آلیاژ کربن، سیلیسیم بر پایه آهن است که همیشه میزان معینی منگنز، فسفر و گوگرد در آن وجود دارد. در دنیا بیش از دو میلیارد نفر از فقر آهن و کم خونی رنج می‌برند.

سایر مزایای ظروف چدنی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ظروف چدنی نالینو نه تنها موجب حفظ آهن موجود در غذا می‌شود، بلکه میزان آن را موقع پخت ۵ برابر نیز افزایش می‌دهد. پس از جمله فواید ظروف چدنی نالینو حفظ و افزایش آهن موجود در مواد غذایی در موقع پخت است. براساس مطالعاتی که محققان بر روی ظروف چدنی و شیشه‌ای انجام داده‌اند و هر یک را در پخت غذاهای اسیدی و غذاهایی که نیازمند مدت زیادی جهت پخت هستند، مورد بررسی قرار داده‌اند و متوجه شدند غذایی که در ظروف چدنی پخته شده است نه تنها آهن موجود در مواد غذایی را از بین نمی‌برد، بلکه به‌طور متوسط آن را تا ۵ برابر نیز افزایش می‌دهد.

یقینا شما نیز در موقع آشپزی دست‌کم یک بار از ظروف نچسب یا تفلون استفاده کرده‌اید. لازم به ذکر است که این  ظروف علاوه‌بر اینکه سلامتی انسان را به خطر می‌اندازند، تهدیدی برای سلامت حیوانات و گیاهان نیز به‌حساب می‌آیند. زمانی‌که این ظروف حرارت می‌بینند، سمی به نام PFC در هوا آزاد می‌گردد.

این سم سرطان‌زا بوده و باعث اختلال در عملکرد کبد و سلامت مغز می‌شود. همچنین می‌تواند از طریق شیر مادر به بدن نوزاد منتقل شود و سبب بیماری در کودک شود. ولی این سم تنها گریبان‌گیر انسان نیست و می‌تواند توسط زباله‌ها وارد مجاری آب شده و بر زندگی آبزیان نیز تاثیر گذارد و باعث مرگ و میر آن‌ها شود و این زنجیره غذایی میان حیوانات و گیاهان دیگر نیز ادامه ‌می‌یابد. بهترین راه استفاده از ظروف چدنی است. ظروف چدنی خاصیتی نچسب دارند و زمانی که روی حرارت قرار بگیرند هیچ نوع ماده شیمیایی آزاد نخواهند کرد.

ویژگی‌های ظروف چدنی نالینو چیست؟

ظروف چدنی نالینو با به‌کارگیری فناوری‌های نوین سلامت خانواده‌های ایرانی را تضمین می کند و محصولاتی باکیفیت را به آنها عرضه می کند. قیمت مقرون‌به‌صرفه ظروف چدنی نالینو یکی دیگر از مزایای آن است که هر روزه با برندهای روز دنیا در رقابت است تا رضایت مشتریان خود را کسب نماید. این ظروف علاوه برحفظ طعم و مزه غذا،محافظ سلامت بدن بوده و برخلاف ظروف بی‌کیفیت موجود در بازار، تغییر رنگ نمی‌دهند و مقاوم در برابر خوردگی و حرارت هستند.

این محصول را می‌توانعلی‌رغم شعله گازبا اطمینان خاطر روی آتش یا زغال نیزقرارداد. درب ظروف نالینو با برجستگی‌های گنبدی شکل که معروف به سیستم بارشی هستند، موجب برگشت بخار به درون ظرف می شوند. این عملکرد سبب حفظ ویتامین‌ها و مواد مغذی غذا می‌شود و کیفیت غذا را افزایش می‌دهد. جهت اطمینان از خرید باید بدانید که ظروف چدنی نالینو علاوه بر آنکه سنگین هستند خاصیت آهن‌ربایی نیز دارند.

ظروف چدنی باکیفیت نالینو دربسته بندی‌های جذاب عرضه می‌شوند و دارای دو سال گارانتی طلایی تعویض هستند که در صورت بروز هر نوع مشکلی مشتری قادر به تعویض آن خواهد بود. همچنین شما می‌توانید از طریق سایت هوم‌دیش کلیه محصولات نالینو را مشاهده و خریداری نمایید. برای تهیه ناگت مرغ می توانید از ظروف نالینو استفاده کنید.

مزایای ظروف چدنی نالینو چیست؟

کاهش مصرف انرژی

ظروف چدنی نالینو از ظرفیت گرمایی و ضریب انتقالی حرارتی بالایی برخوردار است. بدین صورت که نخست حرارت را به طور کامل در خود ذخیره کرده و بعد از اشباع شدن به‌سرعت و به طور یکنواخت به مواد غذائی منتقل می‌کند؛ بنابراین با اندک انرژی حرارتی، بالاترین میزان انتقال حرارت صورت می‌پذیرد ودر مصرف انرژی صرفه‌جویی فوق‌العاده‌ای خواهد شد.

پخت و پز با ظروف نالینو آسان، فوری و یکنواخت

انتقال حرارت در ظروف چدنی نالینو به شکل کاملاً یکنواخت و تدریجی است و توزیع حرارت به کلیه مواد کاملاً یکنواخت خواهد بود. این عمل باعث پخت یک‌سان مواد غذایی می‌شود و در اصطلاح عامیانه غذا جاافتاده می‌شود.

حفظ ارزش‌های غذائی

درب ظروف چدنی نالینو به‌گونه‌ای طراحی شده است که بخار به وجود آمده از پخت مواد اولیه غذایی که در آن ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و املاح مفید وجود دارد به‌هیچ‌وجه از داخل ظرف خارج نشده و بلافاصله پس از تماس با سطح داخلی درب میعان انجام می‌گیرد و توسط نقاط برجسته ایجاد شده به روی مواد غذایی در حال پخت ریزش می‌کند. این ویژگی باعث حفظ کلیه ارزش‌های غذایی است و ضمن بهترین استفاده، غذایی کاملاً مفید و سالم را نوش‌جان خواهید کرد.

کلام آخر در مورد پخت و پز با ظروف نالینو

با فواید پخت‌وپز در ظروف چدنی نالینو برای سلامتی بدن آشنا شدید. ظروف چدن از جمله قدیمی‌ترین نوع ظروف آشپزی در دنیا محسوب می‌شوند که از مزایا و فواید بسیاری برخوردار هستند. از جمله فواید این ظروف حفظ ارزش غذایی مواد خوراکی است که علاوه بر این میزان آهن موجود در مواد غذایی را تا ۵ برابر افزایش می‌دهند. ظروف چدنی نالینو با سیستم بارشی در درب آن موجب برگشت بخار به وجود آمده از مواد غذایی که حاوی ویتامین و املاح مفیداست می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا