مزیت کتری شیردار رو گازی به کتری‌های برقی چیست؟

کتری ها را بهتر بشناسیم تا بهتر انتخاب کنیم

مزیت کتری شیردار روگازی به کتری‌های برقی چیست؟

چرا باید کتری شیردار خرید؟

اولین سؤال مهمی که شاید برای شما پیش بیاید این است چرا باید کتری شیردار رو گازی بخریم و دلیل نخریدن کتری‌های برقی چیست؟ اگر طرف‌دار چای و دم‌نوش هستید، شاید تا به امروز حداقل یکبار این نوشیدنی را که توسط کتری‌های برقی آماده شده باشند چشیده‌اید. همان‌طور که می‌دانید عطروطعم چای در کتری‌های شیردار و قوری‌های معمولی خیلی بهتر از کتری‌های برقی است. پس اگر قصد دارید که این محصول را خریداری کنید پیشنهاد ما این است که تا پایان این متن همراه ما باشید تا با نکاتی می‌گوییم، تجربه خوبی از خرید خود کسب کنید.

مزیت‌های کتری شیردار روگازی نسبت به کتری برقی

از پای ثابت‌ترین وسایلی که در خانه هر ایرانی پیدا می‌شود کتری و قوری است. شاید در قدیم در همه خانه‌ها سماور وجد داشت، اما به دلیل اتلاف مصرف انرژی و زمانی که باید منتظر می‌ماندید تا آب جوش بیاید. از همین رو به دلیل به‌صرفه نبودن این محصول آرام‌آرام از فضای خانه‌ها فاصله گرفتند. در حال حاضر با وجود انواع کتری مختلف باعث شده تا در انتخاب محصولات اغلب افراد به چالش کشیده شوند، به همین دلیل قصد داریم تا مزیت‌های کتری شیردار رو گازی نسبت به کتری برقی را بیان کنیم.

مزیت‌ کتری شیردار روگازی

کتری‌های شیردار تنوع بسیار بالایی در انتخاب دارند و در بیشتر فروشگاه‌های لوازم‌خانگی پیدا می‌شوند. با اینکه ممکن است نسبت به کتری‌های برقی آب را کمی دیرتر به جوش آورند، اما نیازمند پرداخت هزینه کمتری برای این محصول دارید. هنگام استفاده از کتری شیردار رو گازی دیگر نگران پریز برق خالی برای جوش آوردن آب نیستید. علاوه‌برآن دیگر نگران خراب‌شدن آن هم نخواهید بود و با خرید کتری رو گازی می‌توانید تا مدت طولانی از آن استفاده کنید. کتری‌های رو گازی تلفیقی از سبک قدیمی با طراحی مدرن و امروزی است که با خرید آن می‌توانید زیبایی بیشتری در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کنید

بهترین جنس کتری شیردار چیست

حالا اگر انتخاب خود را کرده‌اید و می‌خواهید کتری شیردار رو گازی خریداری کنید، باید بدانید که از چه جنسی باشد. این محصول از نظر جنس بسیار متنوع است و دست شما را در خرید بازتر می‌کند.

استیل ضدزنگ

اولین و پرکاربردترین جنس کتری از نوع استیل ضدزنگ است. این نوع از کتری‌ها مقاومت بسیار زیادی دارند و به‌راحتی آسیب نمی‌بینند، یا به عبارتی قُر نمی‌شوند. کتری‌های استیل به‌راحتی تمیز می‌شوند و دیگر نگران تیره شدنشان نباشید. البته این نوع از کتری‌ها به دو نوع براق و مات به فروش می‌رسند که می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خودتان انتخاب مناسب را انجام دهید. نکته مهمی که قبل از خرید کتری‌های شیردار استیل باید رعایت کنید این است که دسته کتری با بدنه آن تفاوت داشته باشد تا مشکلی هنگام مصرف پیش نیاید.

آلومینیوم

این نوع از کتری‌ها مقاومت کمتری نسبت به کتری‌های استیل دارند و ممکن است با ضربه آسیب جزئی ببینند. البته به دلیل اینکه کتری آلومینیومی کمی نازک‌تر است باعث می‌شود تا آب سریع‌تر جوش بیاید.

مس

شاید برایتان جالب باشد که کتری‌هایی از جنس مس نیز موجود است. مس خاصیت رسانش گرمایی بیشتری نسبت به کتری‌های استیل دارد، به همین دلیل در حرارت ملایم نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و همین دلیل باعث می‌شود تا مصرف انرژی کمتری نسبت به دیگر کتری‌ها داشته باشند. نکته‌ای که وجود دارد این است که مس همانند استیل مقاوم نیست و به دلیل انعطاف‌پذیری که دارد ممکن است با ضربه قُر شود و یا خش بیفتد. از همین رو بهتر است که این جنس از کتری را روی حرارت بالا استفاده نکنید.

چدن

آخرین جنس از کتری شیردار را می‌توان به چدن اختصاص داد. چدن فلزی محکم، متراکم و سنگین است. کتری‌های از جنس چدن توزیع گرمای یکسان و بهتری نیز دارند. شاید این نوع از کتری‌ها آب را دیرجوش بیاورند، اما درعین‌حال به دلیل خاصیت جالبی که دارند آّب را تا مدتی گرم نگهداری می‌کنند. کتری‌های چدنی ممکن است که زنگ بزنند، به همین دلیل معمولاً آن‌ها را به‌خوبی لعاب‌کاری می‌کنند. پس در هنگام خرید کتری شیردار از جنس چدن، حتماً به لعاب‌کاری بودن آن‌ها توجه کنید و همچنین پس از خرید مراقب باشید تا لعاب پوسته‌پوسته نشود.

نکاتی هنگام خرید کتری‌های رو گازی

مزیت کتری شیردار روگازی: بعد از اینکه جنس کتری موردنظرتان را انتخاب کردید، حالا باید به نکاتی قبل از خرید کتری شیردار روگازی توجه کنید تا بهترین خرید را انجام دهید. در متن زیر به چند نکته اشاره کرده‌ایم.

مزیت کتری شیردار روگازی: سایز و اندازه کتری

یکی از مهم‌ترین نکات قبل از خرید اندازه کتری است. شما باید ابتدا شرایط موردنظر خود را بسنجید که چه میزان قصد دارید در طول روز از کتری و قوری استفاده کنید. همچنین باید جای کتری را از قبل مشخص کنید تا به بهترین شکل بر روی شعله قرار دهید.

دهانه کتری

نکته دوم در هنگام خرید میزان دهانه کتری است. کتری‌هایی که دهانه‌گشادتر دارند، علاوه بر پرکردن راحت آب، شست‌وشوی راحت‌تری هم دارند. اگر قصد داشتید که کتری شیردار بدون قوری تهیه کنید، بهتر است اندازه قوری خودتان را از قبل بسنجید تا به‌راحتی بر دهانه کتری قرار دهید. در واقع بعد از یک غذای خوب مانند اسپاگتی مرغ چه خوب است با کتری و قوری چای بگذارید و میل کنید.

مزیت کتری شیردار روگازی: دسته و درپوش کتری

دسته و درپوش کتری از دیگر نکات خرید است. بهترین کتری باید دسته‌های مقاوم و متفاوت نسبت به بدنه کتری داشته باشد. چرا که دسته‌های مقاوم باید توانایی در امان ماندن از شعله را داشته باشند و همچنین در هنگامی که قصد دارید کتری داغ را جابه‌جا کنید دچار سوختگی نشوید. دسته‌های کتری هم انواع مختلفی دارند که ممکن است به‌صورت دودسته یا یک دسته، در کنار کتری وجود داشته باشد.

علاوه بر دسته مقاوم بهتر است که کتری رو گازی درپوش داشته باشد. درپوش‌ها منافذی برای خروج آب دارند که باعث جلوگیری از سرازیر شدن آب و خاموش شدن گاز می‌شود.

وزن کتری

تلاش کنید در هنگام خرید کتری را انتخاب کنید که وزن کمتری داشته باشد. زیرا اگر در کتری‌های سنگین مقدار زیادی آب پرکنید، وزنشان چندبرابر می‌شود و همین دلیل باعث می‌شود تا به‌سختی آن را جابه‌جا کنید.

حرف آخر: مزیت کتری شیردار روگازی

همان‌طور که تا این بخش از متن همراه ما بودید، در مورد مزیت‌های کتری شیردار روگازی نسبت به کتری‌های برقی صحبت کردیم. کتری‌های برقی شاید از نظر برخی افراد کارایی راحتی داشته باشند، اما باید این نکته را بدانید که ممکن است خراب شوند یا به دلیل نبود پریز برقی کافی، سخت‌تر مورداستفاده قرار بگیرند. این سلیقه شما است انتخاب می‌کند که کدام نوع از کتری برای آشپزخانه‌تان بهتر است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا