آموزش طرز تهیه شیرینی کشمشی

برای پخت شیرینی کشمشی آموزش ببینیم

آموزش طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه:
آموزش طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی: ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط نرم شود. سپس کره را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و پودر قند و اسانس وانیل را به آن می افزاییم و با همزن خوب هم می زنیم.
تا مخلوط یکدست و کرم رنگی بدست بیاوریم. بعد تخم مرغ را به مایه اضافه می کنیم و مجددا با همزن خوب می زنیم تا تخم مرغ با مایه یکدست شود و آرد را کم کم می افزاییم و مخلوط می کنیم تا تمام آرد را در مایه بریزیم و با هم مخلوط کنیم سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود. سپس کشمش را اضافه می کنیم (اگر کشمش شما بسته بندی است که نیاز به تمیز کردن ندارد و آماده مصرف است)
اما اگر از کشمش محلی استفاده می کنید آن ها را پاک می کنیم و حداقل ۳۰ دقیقه در آب می خیسانیم تا نرم و تمیز شود و بعد آبکش می کنیم و مصرف می کنیم و سعی می کنیم کشمش به همه جای مایه نفوذ داشته باشد.

طرز تهیه شیرینی کشمشی

و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا منسجم شوند. کف سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم و مایه شیرینی را در قیف می ریزیم و به اندازه یک گردو از مایه روی کاغذ روغنی می ریزیم و با فاصله مجددا مایه شیرینی می ریزیم.
چون مایه پس از پخت پهن می شود و نیاز به جا دارد. تا جایی که سینی جا دارد از مایه شیرینی روی کاغذ روغنی می ریزیم. سینی را در فر قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد شیرینی ها بپزند. برای اینکه مطمئن شویم که شیرینی ها پختند یا نه لبه های شیرینی ها را نگاه می کنیم. اگر طلایی بودند شیرینی ها حاضر هستند. سینی را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا شیرینی کشمشی ها کمی خنک شوند و بعد از روی کاغذ روغنی آرام جدا می کنیم و در ظرف می چینیم. غذای بعدی مرغ شکم پر است.

شیرینی کشمشی

مواد لازم برای ۴ نفر:
آرد ۱ لیوان
کره ۷۵ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
پودر قند ۲/۳ لیوان
کشمش پلویی ¼ لیوان
اسانس وانیل ¼ قاشق چایخوری

آموزش طرز تهیه شیرینی کشمشی
شیرینی کشمشی

پیشنهاد میکنیم شیرینی کشمشی را در ظروف چینی زرین ایران سرو و بدین وسیله پذیرایی لوکس و جذابی داشته و مهمانی زیبایی رقم بزنید.
سرویس پیشنهادی ما برای سرو این غذا: سرویس چینی زرین ۱۲ نفره کامل مریدین رزگلد کواترو (۹۸ پارچه)

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا