آموزش طرز تهیه مرغ شکم پر

با هم مرغ شکم پر درست کنیم

آموزش طرز تهیه مرغ شکم پر

طرز تهیه:
آموزش طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی:  ابتدا سبزیها را پاک می کنیم و می شوییم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و در بشقابی می ریزیم.سپس فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود. سپس پیاز را پوست می گیریم.
و آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و بعد سیرها را نیز پوست می گیرم و می شوییم و ریز خرد می کنیم و در تابه ای کمی روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود و بعد پیاز را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم شود.
و سپس سیر را به آن می افزاییم و تفت می دهیم. پس از آنکه سیرها و پیاز طلایی شدند کمی ادویه اضافه می کنیم سپس سبزیجات خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و صبر می کنیم تا آب آنها تبخیر شود و سپس سبزیها خوب سرخ شوند.
و بعد زرشک را می افزاییم و مواد را تفت می دهیم و مغز گردو ها را با چاقو خرد می کنیم و اضافه می کنیم و زعفران دم کرده را نیز می افزاییم و مواد را با هم مخلوط می کنیم. در آخر رب گوجه فرنگی و رب انار را به مواد اضافه می کنیم.

تهیه مرغ شکم پر

و تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود و مواد را زیر و رو می کنیم تا رب بطور کامل بخورد مواد برود و بعد از روی حرارت تابه را بر می داریم و کنار می گذاریم. سپس سیب زمینی ها را پوست می گیریم و می شوییم و خلالی خرد می کنیم.
هویج ها را نیز با پوست کن پوست می گیریم و به هر مدلی که تمایل دارید خرد می کنیم و کنار می گذاریم و بعد مرغ را تمیز می کنیم و مواد داخل تابه را داخل شکم مرغ می ریزیم و با نخ و سوزن تمیز شکم مرغ را با فاصله های کم می دوزیم.
و در تابه ای کوچک کره را قرار می دهیم و حرارت را کم می کنیم تا کره ذوب شود و آن وقت یک قلمو آشپزخانه را داخل کره می زنیم. مرغ را کامل با کره آغشته می کنیم. هویج و سیب زمینی هایی که خرد کردیم را در سینی می چینیم.
و مرغ را روی آن ها قرار می دهیم تا زیر مرغ پر شود و به مدت ۹۰ الی ۱۲۰ دقیقه در فر اجازه می دهیم تا کاملا مرغ بپزد و سوخاری شود. پس از آماده شدن مرغ را از فر خارج می کنیم و نخ های داخل شکم مرغ را بیرون می آوریم و با سس کچاپ نوش جان کنید.

می توانید طرز تهیه سالاد قارچ را نیز یاد بگیرید.

مرغ شکم پر

مواد لازم برای ۴ نفر:
مرغ متوسط ۱ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
کره ۵۰ گرم
سیر ۴ حبه
هویج ۲ عدد
جعفری ۲۵ گرم
گشنیز ۲۵ گرم
نعناع و پونه ۲۵ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
زرشک ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
مغز گردوی خرد شده ۴ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

آموزش طرز تهیه مرغ شکم پر
مرغ شکم پر

پیشنهاد میکنیم مرغ شکم پر را در ظروف چینی زرین ایران سرو و بدین وسیله پذیرایی لوکس و جذابی داشته و مهمانی زیبایی رقم بزنید.
سرویس پیشنهادی ما برای سرو این غذا: سرویس چینی زرین ۱۲ نفره کامل کردوبا (۱۰۲ پارچه)

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا