کدام سایز قابلمه برای چند نفر مناسب است؟

برای پخت و پز باید سایز قابلمه ها را بدانیم

چگونه می‌توانیم بهترین سایز قابلمه را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین سایز قابلمه: انتخاب قابلمه‌ای با سایز مناسب، زمانی که قرار است برای یک مهمانی بزرگ آشپزی کنید اهمیت پیدا می‌کند. قابلمه بسیار بزرگ یا بسیار کوچک در این‌گونه موقعیت‌ها می‌تواند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد؛ بنابراین انتخاب سایز مناسب قابلمه همانند جنس آن مهم و بااهمیت است. در ادامه بسته به جمعیتی که قرار است برای آن‌ها آشپزی کنید، ظروفی با سایز مناسب را به شما پیشنهاد خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

انتخاب بهترین سایز قابلمه برای 2 تا 3 نفر

اگر قرار است برای 2 یا سه نفر آشپزی کنید، سه سایز قابلمه را به شما پیشنهاد می‌کنیم که وجود آن‌‌ها در هر آشپزخانه‌ای واجب است:

  • سایز 16 یا 18 (برای مصرف روزانه خانواده‌ای با این تعداد کاملاً مناسب است)
  • و سایز 22 یا 24
  • سایز 32 یا 34 (این ظروف برای مهمانی‌ها و پذیرایی‌ها توصیه می‌شوند)

انتخاب بهترین سایز قابلمه برای خانواده 4 یا 5 نفره

برای این تعداد به سرویسی با سایز بزرگ‌تر احتیاج دارید. البته بهتر است تعداد مهمان‌های احتمالی خود را نیز در هنگام خرید در نظر بگیرید.

برای مصرف روزانه خانواده 4 یا 5 نفری، توصیه ما به شما استفاده از قابلمه با سایز 22 یا 24 است. اما برای جمع‌های دوستانه یا مهمانی‌های خود، بهتر است از سایز 30 یا 32 و 38 یا 40 استفاده کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

قابلمه مناسب برای خانواده 6 تا 8 نفری

باتوجه‌به جمعیت بالای این خانواده‌ها و درنظرگرفتن مهمانی‌های پرجمعیت برای آن‌ها، سرویس قابلمه با سایزبندی‌های زیر توصیه می‌شود:

  • برای استفاده روزانه: سایز 28 یا 30
  • و برای مهمانی‌های کوچک و کم‌جمعیت: سایز 34 یا 36
  • برای مهمانی‌های پرجمعیت‌تر: سایز 42 یا 44

دسته‌بندی انواع قابلمه بر اساس سایز آن‌ها

در این بخش سرویس‌های قابلمه گوناگون را بر اساس سایز و اندازه معرفی می‌کنیم و همچنین بیان می‌کنیم که هرکدام برای چند نفر کاربرد دارند. با ما همراه باشید.

سرویس‌ قابلمه سایز 16

این ظروف اغلب برای دو نفر کاربرد دارند. لازم به ذکر است که ظروفی با سایز 12 یا 14 نیز در بازار وجود دارند که اصطلاحاً به آن‌ها قابلمه کودک گفته می‌شود. اما قابلمه سایز 16 را می‌توان برای پخت برنج، برای یک یا دو نفر یا حتی برای سه نفر که کم غذا باشند نیز استفاده کرد. این سرویس‌ها محبوبیت و کاربرد فراوانی بین افراد دارند.

سرویس‌ قابلمه سایز 18

این مدل قابلمه اغلب را جهت پخت‌وپز برای 3 نفر مورداستفاده قرار می‌دهند و برای آشپزی روزانه خانواده‌ای با همین جمعیت کاملاً مناسب است. با دردست‌داشتن این ظروف شما می‌توانید بدون نگرانی و مشکل برای دو یا سه نفر غذا تهیه نمایید.

سرویس‌ قابلمه سایز 20

این دسته از ظروف برای پخت‌وپز یک جمعیت 3 یا 4 نفره مناسب هستند اما می‌توان از آن برای خانواده‌ای دونفره که مهمانی هم به سفره آن‌ها اضافه شده است استفاده کرد. سرویسی با این سایز جزو واجبات هر آشپزخانه‌ای به‌حساب می‌آیند و کاربرد فراوانی دارند.

سرویس‌ قابلمه با سایز 22

این مدل ظروف کمی از سرویس‌های سایز 20 بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند. درواقع با افزایش سایز سرویس‌ها، قطر دهانه آن‌ها بزرگ‌تر می‌شود و سنگین‌تر هم می‌شوند. این مدل قابلمه برای جمعیتی 5 نفره کاملاً به‌اندازه و کافی است.

سرویس‌ قابلمه سایز 24

این مدل از ظروف آشپزی نیز بسیار کاربردی و پرفروش هستند و به کمک آن‌ها امکان پخت‌وپز غذا برای یک جمعیت 6 نفره کاملاً فراهم است. سرویس‌های سایز 24 حجم بیشتری در مقایسه با سایزهای کوچک‌تر از خود دارند و می‌توان مقدار بیشتری برنج را در آن‌ها پخت و آماده کرد. برای جمعیتی 8 نفره که کم غذا باشند یا کودک هم میان آن‌ها باشد، ظروف سایز 24 بازهم کاربرد دارند و بدون هیچ مشکلی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

سرویس قابلمه سایز 26

ظروفی با این سایز را می‌توان برای مهمانی‌های کوچک و جمعتی با حداکثر 6 یا 7 نفر مورداستفاده قرارداد. پخت برنج برای این جمعیت در این مدل ظروف بدون مشکل انجام می‌شود.

سرویس‌های قابلمه سایز بزرگ: سایز 28

پیش‌ازاین هرچه معرفی کردیم برای جمعیت‌های زیر 8 نفر مناسب بود. اما اگر قرار است برای یک جمع 7 تا 8 نفره آشپزی کنید، استفاده از سرویسی با سایز 28 را به شما توصیه می‌کنیم.

قابلمه سایز 30

این مدل قابلمه را برای پخت غذا برای یک جمع 9 نفره توصیه می‌کنیم. این ظروف نیز در میان انواع سرویس‌های سایز بزرگ، جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین‌ها به‌حساب می‌آیند.

قابلمه سایز 32

این سرویس‌ها سنگین‌تر و بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی هستند و برای جمع‌های 10 تا 12 نفره می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرند. در این مدل سرویس‌ها می‌توان به‌راحتی انواع خورش و غذاهای برنجی را آماده کرد. اگر خانواده‌ای پرجمعیت و پر رفت‌وآمد هستید، توصیه می‌کنیم از سرویس‌های سایز 30 حتماً در منزل استفاده کنید.

قابلمه سایز 34

برای پخت‌وپز جمعیتی حدوداً 12 تا 13 نفره، قابلمه سایز 34 یک انتخاب کاملاً مناسب به‌حساب می‌آید که به‌راحتی می‌توان به کمک آن برنج موردنیاز برای این جمعیت را حاضر کرد.

قابلمه سایز 36

این سرویس‌ها نیز جزو پرفروش‌ترین ظروف به‌حساب می‌آیند و اغلب برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های 15 یا 16 نفره کاربرد دارند.

قابلمه سایز 38

برای مهمانی‌هایی با حداکثر جمعیت 20 نفر، بهترین انتخاب برای پخت برنج یا خورش، استفاده از سرویس‌هایی با سایز 38 است. همچنین برای جمعیت بالای 20 نفر که کم غذا باشند یا کودک هم در میان آن‌ها باشد، استفاده از این سایز می‌تواند مناسب باشد.

قابلمه سایز 42

برای آشپزی کردن برای جمعیتی 22 تا 25 نفره، سرویس سایز 42 کاملاً مناسب خواهند بود. اگر در منزل خود مهمانی‌ها و مراسمات پرجمعیت برگزار می‌کنید، وجود سرویسی با این سایز در آشپزخانة شما واجب است.

قابلمه سایز 44

برای مجالس و مهمانی‌های 25 تا 28 نفره، بهترین انتخاب برای پخت انواع غذاها، ظروف سایز 44 هستند.

قابلمه سایز 46

اگر برای جمعیتی بین 38 تا 32 نفر آشپزی می‌کنید، برای راحت‌تر شدن پخت‌وپزتان، حتماً از سرویس‌هایی با سایز 46 استفاده نمایید.

سرویس‌ قابلمه با سایز 48

برای پخت‌وپز یک مهمانی 48 تا 42 نفره، به سرویسی با سایز 48 نیاز خواهید داشت تا بتوانید انواع خورش یا برنج را به‌راحتی آماده کنید.

ظروف قابلمه بالاتر از سایز 50

سرویس‌هایی با سایز 50 یا بزرگ‌تر از آن، اغلب در منازل استفاده نمی‌شوند و بیشتر برای آشپزخانه‌های بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای آشپزی برای جمعیت 35 تا 40 نفره بزرگسال، این سرویس‌ها کاملاً مناسب هستند. یک مهمانی حداکثر 45 نفره نیز به سرویس‌هایی با سایز 52 احتیاج دارد. همچنین اگر تعداد افراد حاضر در مراسم 50 یا قدری بیشتر از آن هستند، قابلمه سایز 54 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

انتخاب بهترین سایز قابلمه

در این مقاله انواع قابلمه را بسته به سایزبندی‌شان معرفی کردیم و همچنین بیان نمودیم که هر یک از آن‌ها برای پخت‌وپز چه تعداد افرادی قابل‌استفاده هستند. شما می‌توانید برای خرید سرویس‌های موردنیاز خود با سایزبندی‌هایی که اغلب در منازل استفاده می‌شوند، به سایت هوم دیش مراجعه کنید.

سایت هوم دیش به آدرس اینترنتی www.homedish.ir  یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی خرید ظروف پخت‌وپز است که با مراجعه به آن می‌توانید ضمن آگاهی یافتن از مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت هر یک از ظروف، خریدی مطمئن و راحت را نیز تجربه کنید. تمامی ظروف پخت‌وپز موجود در این فروشگاه اینترنتی، اورجینال بوده و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند.

در ادامه می توانید مقاله کدام سرویس قابلمه برای پخت‌ و پز مناسب است؟ را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا