نکات مهم نگهداری و شستشوی قاشق و چنگال استیل

نگهداری و شستشوی قاشق و چنگال استیل مهم است، بیشتر بدانیم

نکات مهم نگهداری و شستشوی قاشق و چنگال استیل

نگهداری و شستشوی قاشق و چنگال استیل: در کلیه آشپزخانه‌ها، قاشق چنگال استیل یکی از ابزارهای ضروری و مهم هستند. از طرف دیگر می‌توان قاشق چنگال را یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین وسایل غذاخوری آشپزخانه، در نظر گرفت. شما در طول روز چندین بار از قاشق چنگال خود استفاده می‌کنید و آن‌ها را بارها و بارها می‌شوید. به همین دلیل شما باید با نکات مهم نگهداری و شستشوی قاشق چنگال استیل آشنا باشید و از آن‌ها به درستی نگهداری کنید. در این صورت طول عمر قاشق و چنگال استیل شما افزایش می‌یابد. در ادامه مطالبی درباره قاشق چنگال غذاخوری و نکاتی درباره شستشوی آن‌ها بیان می‌کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

کاربرد قاشق و چنگال استیل

امروزه افراد به ظروف غذاخوری خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا از آن‌ها به بهترین نحو نگهداری نمایند. از این رو استفاده از قاشق چنگال استیل مناسب و بدون ایراد، اهمیت بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر این ابزارها به عنوان اصلی‌ترین کالاهای آشپزخانه محسوب می‌شوند و به عنوان فاکتور مهم در پذیرایی از میهمانان کاربرد دارند.

اگر شما هنگام پذیرایی از میهمانان خود از قاشق چنگال های زیبا و هماهنگ با سایر ظروف غذاخوری استفاده کنید، می‌توانید تا حد بسیار زیادی موجب زیبایی و هماهنگی در دیزاین میز یا سفره پذیرایی خود شوید. قاشق چنگال استیل به دلیل قیمت مناسب، طول عمر بالا، طرح‌های زیبای به کار رفته در آن‌ها و زیبایی چشم نواز، محبوبیت بسیار زیادی دارند و از آن‌ها استقبال خوبی می‌شود.

افزایش طول عمر قاشق و چنگال استیل

شما برای آنکه بتوانید طول عمر قاشق و چنگال غذاخوری خود را افزایش دهید، باید به دستورالعمل‌های زیر دقت کنید:

  • هرگز قاشق و چنگال استیل خود را از شب تا صبح داخل آب قرار ندهید. زیرا املاح معدنی موجود در آب می‌تواند سطح فلز را از بین ببرد.
  • شما باید پیش از نخستین استفاده و پس از هر بار استفاده از قاشق و چنگال، آن را به خوبی با آب گرم و اسفنج نرم بشویید. دقت کنید ‌که حتماً هنگام شستشوی کلیه کف موجود روی قاشق و چنگال به خوبی پاک شود.
  • هرگز قاشق و چنگال استیل را به مدت طولانی در آب و صابون و سایر محلول‌های سفید کننده یا آب و نمک قرار ندهید.
  • برای حفظ کیفیت روکش استیل قاشق و چنگال از شوینده های قوی که سفید کننده دارند، استفاده نکنید.
  • هرگز سرویس قاشق چنگال غذاخوری را همراه با ظروف نقره در ماشین ظرفشویی نگذارید، زیرا این اقدام موجب تیرگی و کدری ظروف شما خواهد شد.
  • هرگز قاشق و چنگال خود با استفاده از سیم ظرفشویی و هر نوع ساینده دیگری که می‌تواند بر روی آنها خراش ایجاد کند، نشوید. همچنین استفاده از آنها موجب می‌شود تا درخشندگی قاشق و چنگال از بین برود.
  • هرگز قاشق و چنگال غذاخوری ماشین ظرفشویی بسته و مرطوب نگذارید.
  • بهتر است بلافاصله پس از استفاده از قاشق چنگال استیل، آن‌ها را با آب داغ بشویید تا بتوانید واکنش‌های شیمیایی نمک و اسیدهای موجود در مواد غذایی را کاهش دهید.

از بین بردن لکه های روی قاشق و چنگال استیل

قاشق و چنگال غذاخوری به دلیل اینکه مدام با مواد غذایی یا عوامل دیگر تماس دارند، ممکن است به مرور زمان لکه دار شوند. شاید شما به صورت مرتب نیز آن‌ها را تمیز کنید، اما باز هم ممکن است این لکه ها بر روی قاشق و چنگال شما ظاهر شوند. اما راهکارهایی وجود دارد که شما می‌توانید توسط آنها لکه‌های موجود روی قاشق و چنگال استیل را کاملا از بین ببرید. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر می شود:

روغن زیتون

شما در این روش باید مقدار کمی روغن زیتون را بر روی لکه ها بریزید و سپس با یک پارچه نرم روی لکه ها بکشید. این حرکت را تا زمانی که لکه‌ها کمرنگ شود ادامه دهید، سپس آن‌ها را با آب داغ خوبی بشویید و خشک کنید.

آبلیمو

این ماده تا حد زیادی دارای خاصیت پاک کنندگی هستند. شما در این روش نیز باید آبلیمو را به لکه‌ها بمالید و سپس آن را به خوبی بشویید و خشک نمایید.

سرکه سفید

بهتر است بدانید سرکه سفید دارای خاصیت تمیزکنندگی است‌. شما می‌توانید با استفاده از سرکه سفید نیز مانند آبلیمو و روغن زیتون لکه‌های موجود روی قاشق و چنگال غذاخوری را از بین ببرید. برای انجام این کار باید مقداری سکه سفید را روی یک پارچه تمیز بریزید. سپس آن‌ها را روی لکه‌ها بمالید. قاشق و چنگال خود را با آب داغ به خوبی بشویید و خشک کنید.

معرفی بهترین برند قاشق چنگال استیل ایران

امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید قاشق چنگال استیل فعالیت می‌کنند. برای اینکه شما بتوانید قاشق و چنگال استیل مرغوب و با کیفیت خریداری کنید، بهتر است آن را از برندهای معروف و خوش نام انتخاب نمایید. یکی از بهترین برندهای قاشق و چنگال استیل ایرانی، برند ناب استیل است. قاشق چنگال‌های ناب استیل در بالاترین کیفیت ممکن و درخشندگی بالا تولید می‌شوند. از این رو می‌توانند بهترین انتخاب شما جهت خرید یک قاشق و چنگال با کیفیت باشند. اما با وجود کیفیت بالای این برند، شما باید در نگهداری از آن‌ها دقت کنید.

کلام آخر

قاشق چنگال غذاخوری یکی از محبوب‌ترین و کاربردی ترین ابزارهای ضروری در هر آشپزخانه‌ای است. بعضی از قاشق چنگال‌های استیل کاملاً ضد لک نیستند. باید جهت جلوگیری از آسیب‌های شیمیایی و افزایش طول عمر آن‌ها، از این ابزارها در بهترین شرایط نگهداری کنید. شما باید آن‌ها را بلافاصله پس از هر بار استفاده به خوبی بشویید و سپس خشک نمایید. برای خرید قاشق و چنگال استیل باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا محصول مرغوب و اصل را خریداری نمایید.

 اگر شما به دنبال یک فروشگاه معتبر جهت خرید سرویس قاشق و چنگال غذاخوری هستید، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه معتبر و اینترنتی هوم دیش خرید خود را انجام دهید. در این فروشگاه اینترنتی بهترین و مرغوبترین قاشق چنگال‌ها استیل مانند قاشق چنگال استیل ناب استیل با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت به فروش می‌رسد. شما در این فروشگاه می‌توانید جدیدترین سرویس‌های چینی مانند چینی زرین ایران و جدیدترین محصولات قاشق و چنگال و… را به صورت آنلاین مشاهده کنید و با اطلاع از قیمت دقیق آن‌ها، به صورت کاملا اینترنتی نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفید را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه مقاله سرویس قاشق و چنگال شامل چه چیزهایی است؟ را نیز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا