نکات مهم در خرید ظروف غذاخوری چینی

هنگام خرید ظروف غذاخوری چینی باید نکاتی را حتما رعایت کنیم باهم بخوانیم

نکات مهم در خرید ظروف غذاخوری چینی

از گذشته تاکنون استفاده از سرویس غذاخوری چینی با استقبال بسیار زیادی روبرو بوده است. به همین دلیل تولید کنندگان این ظروف نیز سعی کرده‌اند آن‌ها را در مدل‌های جدید و زیبا طراحی و به بازار عرضه کنند. اما هنگام خرید ظروف غذاخوری چینی نیز همانند دیگر اجزای آشپزخانه باید دقت کافی داشت. نکات مهمی را باید رعایت کرد که ما در این مقاله نکات مهم در خرید ظروف غذاخوری چینی را خواهیم گفت.

انواع سرویس غذاخوری چینی

ظروف غذاخوری چینی را می‌توان با توجه به موارد مختلفی دسته‌بندی کرد. بهتر است با توجه به نوع استفاده‌ خود، آن را خریداری نماییم. به طور کلی طرح و رنگ برخی از ظروف چینی مناسب میهمانی‌های مجلل و رسمی است. اما برخی دیگر که دارای طرح ساده­تری هستند را می‌توان در مراسم‌های غیر رسمی نیز استفاده نمود. اغلب ظروف غذاخوری چینی را می‌توان به صورت چند پارچه نیز خریداری نمود. البته شامل قطعات مختلفی هستند و به هر میزانی که تعداد این قطعات بیشتر باشد قیمت پرداختی شما نیز بالاتر خواهد بود.

نکات مهم در خرید ظروف غذاخوری چینی کدامند؟

اگر سری به بازار بزنیم با انواع طرح‌ و سبک ظروف غذاخوری چینی روبرو خواهیم شد که انتخاب بهترین گزینه از میان آن‌ها، کار ساده‌ای نخواهد بود. اما برای اینکه بتوانیم خریدی درست و هوشمندانه داشته باشیم باید فاکتورهای مهمی را قبل خرید چک نماییم و سپس خرید را تکمیل کنیم.

شکل ظاهری

همه خانم‌ها هنگام خرید ظروف غذاخوری چینی به اولین نکته‌ای که دقت می‌کنند طرح و شکل ظاهری محصول است. با توجه به این مورد تولید کنندگان ظروف غذاخوری چینی سعی در طراحی بهترین مدل‌ها را دارند تا بتوانند مشتریان خود را راضی کنند. امروزه بر خلاف گذشته که شکل ظاهری ظروف، اغلب دایره‌ای شکل بود، می‌توان ظروفی مربعی، مستطیلی و … نیز مشاهده کرد که می‌توانند جلوه بسیار زیبایی به میز شما ببخشد.

رنگ

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید ظروف غذاخوری چینی رنگ آن است که باید به آن توجه شود. رنگ زمینه ظروف غذاخوری چینی سفید است اما طرح و نقشی که روی آن است باعث تفاوت ظروف با یکدیگر خواهد شد. نو عروسان و کسانی که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می‌دهند، سعی می‌کنند رنگ سرویس چینی خود را با دیگر اجزای منزل ست کنند تا زیبایی آن را دو چندان نمایند. اگر می‌خواهید این ظروف را برای استفاده روزانه خود خریداری نمایید، بهتر است از طرح‌های ساده‌تری انتخاب کنید. زیرا احتمال پاک شدن طرح پس از شستشوی مداوم وجود دارد.

کیفیت

کیفیت ساخت یک سرویس غذاخوری چینی می‌تواند ضامن طول عمر بالای آن باشد. بهتر است نسبت به آن دقت و توجه کافی داشته باشید. برای اینکه بتوانید از کیفیت بالای ظروف غذاخوری چینی هنگام خرید اطلاع حاصل کنید، بهتر است شفافیت بالای آن، وزن سبک و عدم وجود خط و خش و لکه و ثبات بالای طرح و رنگ آن را چک کنید و سپس اقدام به خرید نمایید. اگر سرویس چینی شما از مواد اولیه با کیفیت تولید شده باشد می‌تواند در برابر حرارت و ضربه مقاومت بالاتری داشته باشد و به راحتی آسیب نبیند. در ادامه مقاله سرویس چینی چند نفره بگیرم را مطالعه کنید و لذت ببرید.

نشان استاندارد

امروزه با پیشرفت علم به خصوص در زمینه پزشکی، سعی می‌شود برای ظروف غذاخوری چینی نشان استاندارد و سلامت مواد اولیه اعطا شود. این موضوع موجب می‌شود تا از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای افراد به وجود بیاید جلوگیری شود. شما نیز سعی کنید قبل از خرید این ظروف به نشان استاندارد مواد اولیه آن نیز دقت کنید تا سلامت خود و اعضای خانواده را تضمین نمایید. اگر سرویس چینی که خریداری کرده‌اید این نشان را ندارد ممکن است هنگام حرارت دیدن به علت استفاده از موادی همچون سرب و کادیوم در ساختار آن‌ها باعث واکنش‌های شیمیایی خطرناک برای بدن انسان شود.

امکان تحمل دما و حرارت بالا

در گذشته کمتر پیش می‌آمد که افراد بخواهند ظروف چینی خود را داخل فر یا مایکروفر بگذارند و به این نکته که محصول تا چه اندازه می‌تواند دما و حرارت را تحمل کند، اهمیتی نمی‌دادند. اما امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی‌، برای اینکه بتوان راحت‌تر از ظروف چینی استفاده کرد و محتویات داخل آن را در زمان کوتاه‌تری گرم کرد، بهتر است قبل از خرید از قابلیت قرار دادن آن در فر و مایکروفر اطمینان حاصل کنید. همچنین به دلیل شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی، بهتر است قبل از خرید سرویس چینی خود از امکان تحمل بالای حرارت و مقاومت در برابر شوینده­ها در آن اطلاع حاصل کنید تا ظروف دچار آسیب نشوند.

برند معتبر

برند تولید کننده سرویس غذاخوری چینی شما می‌تواند، تضمین وجود همه موارد و نکات مهمی که بیان شد باشد؛ پس بهتر است به آن توجه کنید. خوشبختانه طراحی و تولید ظروف غذاخوری چینی مدت زیادی است که رواج داشته و برندهای معتبر زیادی وجود دارند که برای مردم شناخته شده هستند و می‌توان از کیفیت محصولات آن‌ها مطمئن بود. البته این نکته هم حائز اهمیت است که برندهای معتبر محصولاتی با قیمت بالاتر نیز دارند که نکته مهمی هنگام خرید محسوب خواهد شد. در حال حاضر یکی از بهترین برندهای موجود در بازار چینی زرین است. این برند با در نظر گرفتن سلیقه مشتریان بهترین طراحی و کیفیت را برای محصولات خود اعمال می­کند.

خرید از مراکز معتبر

همانطور که به آن اشاره کردیم باید فاکتورهای مختلفی را هنگام خرید سرویس چینی در نظر بگیرید تا بتوانید خریدی هوشمندانه داشته باشید. اما امروزه به دلیل وجود اجناس تقلبی که تشخیص آن برای مشتریان کار ساده‌ای نخواهد بود. توصیه می‌شود خرید خود را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر انجام دهید تا از اصالت کالای خریداری شده، اطمینان حاصل کنید. روش‌های مختلفی برای خرید ظروف چینی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها، خرید آنلاین است. فروشگاه‌های زیادی همچون هوم دیش وجود دارند که می‌توان به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

آشنایی با نکات مهم در خرید ظروف غذاخوری چینی

در خانه همه ایرانیان ظروف چینی در نقش و رنگ‌های زیبا وجود دارد، که برای پذیرایی از میهمانان از آن استفاده می‌شود. اما به دلیل اینکه این ظروف، دارای قیمت به نسبت بالایی بوده بهتر است قبل خرید به فاکتورهای مختلفی همچون شکل ظاهری، کیفیت ساخت، نشان استاندارد و … توجه نمایید تا بتوانید محصولی با طول عمر بالا خریداری کنید. هوم دیش یکی از فروشگاه‌های آنلاین معتبر است که می‌توان انواع سرویس‌های چینی را در طرح و رنگ‌های متنوع و برندهای معتبر از طریق آن خریداری نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا