مهم ترین وسایل مورد نیاز جهیزیه عروس

واقعا مهم ترین لوازم برای عروس خانوم ها چه چیزایی هستند؟

مهم ترین وسایل مورد نیاز جهیزیه عروس

همه خانم‌ها برای تجهیز آشپزخانه جدید خود، ذوق بسیاری دارند و سعی می‌کنند زیباترین و شیک­ترین وسایل را تهیه کنند. یک آشپزخانه دارای وسایل مختلفی است که باید قبل از اقدام به خرید، مهم‌ترین آن‌ها را دسته‌بندی کرده و طبق آن خرید خود را انجام داد. زیبایی و کیفیت بالای این وسایل می‌تواند باعث لذت بیشتر، هنگام آشپزی یا سرو غذا در افراد شود. علاوه بر این طول عمر بالای آن را تضمین می‌کند، پس بهتر است هنگام خرید به فاکتورهای مختلفی همچون برند، کیفیت و … نیز توجه کنید. ما در ادامه به معرفی مهم ترین وسایل مورد نیاز جهیزیه عروس خواهیم پرداخت.

مهم ترین وسایل مورد نیاز جهیزیه عروس کدامند؟

جهیزیه عروس باید بسیار کامل باشد و از لوکس‌ترین و با کیفیت‌ترین وسایل موجود در بازار جنس را انتخاب کرد. آشپزخانه قلب خانه بوده و بهتر است به دکوراسیون آن اهمیت داده شود. زیرا می‌تواند جلوه زیبایی به کل خانه شما ببخشد و زیبایی آن را تضمین کند. به طور کلی در یک آشپزخانه مجهز، وسایل به دو دسته مخصوص پخت و پز و مخصوص سرو غذا تقسیم می‌شوند. کاربرد هر کدام آن‌ها با دیگری متفاوت است و دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند.

اما از مهم‌ترین این وسایل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

سرویس قابلمه

یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز در آشپزخانه که در ساعات مختلف شبانه روز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، سرویس قابلمه است. از نکات مهم در خرید سرویس قابلمه، سایز و اندازه آن است که باید با توجه به تعداد افراد خانواده خود، آن را انتخاب کنید. البته اگر سرویس قابلمه خود را به صورت کامل خریداری نمایید دیگر دغدغه‌ای در اندازه قابلمه‌ها نخواهید داشت. از دیگر موارد مهم در خرید سرویس قابلمه جنس آن است. این موضوع می‌تواند در کیفیت غذای شما تأثیر فوق‌العاده‌ای بگذارد و همچنین امکان استفاده کمتر از روغن را برای شما فراهم خواهد نمود. جنس دسته‌های سرویس قابلمه شما نیز می‌تواند امکان استفاده راحت از آن را فراهم کرده و به همین دلیل دارای اهمیت است.

سرویس چینی

سرویس غذاخوری چینی نیز بین وسایل جهیزیه عروس دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است؛ زیرا نوعروسان دارای میهمانان زیادی در اوایل ازدواج خود هستند و می‌خواهند توسط بهترین ظروف از میهمانان خود پذیرایی کنند. شکل ظاهری، رنگ، کیفیت ساخت، دارا بودن نشان سلامت مواد اولیه و … فاکتورهای مهمی در خرید سرویس چینی هستند که بهتر است قبل از خرید به همه آن‌ها به صورت مجزا رسیدگی کرده تا بتوان خریدی هوشمندانه داشت. یکی از موارد مهم در خرید سرویس چینی، تعداد قطعات آن است و به هر میزان که تعداد این تکه‌ها بیشتر باشد، قیمت نهایی نیز بالاتر خواهد رفت. اما شما را از خرید دوباره آن بی نیاز می­نماید.

ست کتری و قوری

در خانه همه ایرانیان، چایی عضو جدایی ناپذیری محسوب می‌شود؛ زیرا می‌تواند خستگی یک روز کاری سخت را از بدن خارج کند. اما کیفیت چایی بسیار بستگی به قوری آن دارد و باید در خرید آن دقت کافی را به خرج داد. در گذشته از سماور برای تهیه چایی در خانه‌ها استفاده می‌شد اما امروزه ست کتری و قوری جایگزین خوبی برای سماورها است. این ست کتری و قوری را می‌توان روی گاز قرار داد که در مدت کوتاهی آب را به جوش می‌آورند و می‌توانند چایی خوش طعمی را برای شما آماده کنند. این وسیله علاوه بر کارایی فوق‌العاده‌ آن، دارای ظاهری بسیار زیبایی نیز می‌باشد و می‌تواند جلوه خوبی به آشپزخانه شما ببخشد.

سرویس قاشق و چنگال

یکی از پر مصرف­ترین وسایلی که وجود آن در هر خانه‌ای الزامی است سرویس قاشق چنگال می‌باشد. به طور کلی در طول روز برای موارد مختلفی همچون سرو غذا، شیرینی، میوه و هر خوراکی دیگری نیاز به استفاده قاشق یا چنگال است. کیفیت بالا و زیبایی سرویس قاشق و چنگال شما دارای اهمیت زیادی است؛ زیرا هنگام پذیرایی اغلب میهمانان به آن توجه می‌کنند. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید این سرویس، سنگین نبودن آن‌هاست به این دلیل که هنگام استفاده مداوم باعث خسته شدن دست افراد خواهد شد. به یاد داشته باشید این سرویس‌ها فقط شامل قاشق و چنگال نمی‌شوند بلکه دیگر وسایل مورد نیاز برای پذیرایی همچون کفگیر، قاشق سوپ خوری و … را نیز در خود جای داده‌اند.

سوفله خوری

برای یک پذیرایی بی­نقص از میهمانان، نیاز است غذا را به صورت گرم در اختیار آن‌ها گذاشت تا بتوانند بیشترین لذت را از آن ببرند. اما پس از اینکه غذا را می‌کشید امکان سرد شدن آن به مرور زمان  یا از طریق عوامل خارجی همچون باد کولر وجود دارد. در این مواقع بهترین گزینه پیش روی شما، استفاده از سوفله است. وجود سوفله در جهیزیه هر تازه عروسی جزو واجبات است زیرا او را از گرم کردن مجدد غذا راحت خواهد شد. این سوفله‌ها در انواع مختلفی همچون سوفله مرغ‌خوری، سوفله سوپ‌خوری و … در بازار موجود است که می‌توانید به راحتی آن‌ها را خریداری نموده و استفاده کنید.

سینی

احترام به میهمان هنگام پذیرایی دارای اهمیت زیادی است که باید رعایت شود. یکی از آداب میهمان داری، استفاده از سینی برای تعارف کردن خوراکی‌های مختلف به خصوص چایی است که به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام خرید جهیزیه، از تهیه سینی با کیفیت و شیک غافل نشوید. در گذشته شکل ظاهری همه سینی‌ها به یکدیگر شبیه بود اما امروزه می‌توان تنوع زیادی را در شکل، رنگ، جنس، طرح و … مشاهده کرد که باید با توجه به نیاز خود آن را خریداری نمود.

قهوه جوش

همانطور که به آن اشاره کردیم یکی از نوشیدنی‌های روزمره ایرانیان از گذشته تاکنون چایی بوده است اما این مورد راجع به همه صدق نمی‌کند. برخی افراد دوست دارند خستگی یک روز کاری خود را توسط یک قهوه خوشمزه که به خوبی دم شده است از تن خارج کنند. به همین دلیل وجود قهوه جوش در هر خانه‌ای الزامی بوده و بهتر است در لیست خرید جهیزیه شما وجود داشته باشد. هنگام خرید این وسیله نیز باید فاکتورهای مختلفی را همچون جنس، ابعاد و … را در نظر گرفت تا بتوان خریدی عالی داشت.

خرید مهم ترین وسایل مورد نیاز جهیزیه عروس

هنگامی که شما می‌خواهید برای رفتن به خانه جدید آماده شوید و در حال خریدن وسایل مختلف آشپزخانه برای آن می‌باشید، بهتر است فاکتورهای مختلفی را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید خریدی به صرفه و برای یک عمر داشته باشید. اگر به نکات مهم در خرید وسایل جهیزیه توجه نکنید ممکن است با صرف هزینه هنگفت، تجهیزاتی خریداری کنید که از کیفیت پایینی برخوردار بوده و در زمان کوتاهی نیز خراب خواهند شد. از فاکتورهای مهم در خرید وسایل جهیزیه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

کیفیت بالا

در خرید وسایل خانه خود به کیفیت آن‌ها اهمیت زیادی بدهید؛ زیرا اگر ابزار و تجهیزات دارای کیفیت بالایی باشند کارایی بهتری نیز دارند و همچنین طول عمر بالایی نیز خواهند داشت. همیشه در خرید هر وسیله‌ای نکاتی وجود دارند که می‌توانند شما را در بررسی کیفیت محصول کمک کنند. پس بهتر است از این نکات کمک بگیرید.

خرید برند معروف

بهتر است برای خرید وسایل منزل خود، سراغ برندهای معتبر تولیدکننده آن‌ها بروید؛ زیرا کیفیت محصولات آن‌ها ثابت شده است و می‌توان مطمئن بود با خرید این برندها محصول خریداری شده به راحتی آسیب نخواهد دید. برندهای معتبر برای اغلب افراد به خصوص خانم‌های خانه‌دار شناخته شده هستند و بهتر است برای تحقیق در این مورد از نظر دیگران نیز کمک بگیرید.

خرید از فروشگاه معتبر

 شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید وسایل جهیزیه که می‌تواند ضامن کیفیت و برند معتبر محصول باشد، خرید از فروشگاه‌های معتبر است. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، امکان طراحی و ساخت محصولات به صورت تقلبی و فیک بسیار راحت بوده و افراد به راحتی می‌توانند جنس تقلبی را به جای جنس اصل به شما بفروشند. در این موقع شما با پرداخت هزینه محصول اصل، محصولی بی کیفیت دریافت خواهید کرد اما در صورت مراجعه به یک فروشگاه معتبر همچون هوم دیش، می‌توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

قیمت مناسب

 هنگامی که شما برای خرید جهیزیه خود اقدام می‌کنید با حجم زیادی از وسایل مورد نیاز مواجه خواهید شد که برای خرید همه آن‌ها باید مبلغ قابل توجهی را هزینه کنید. اما اگر خرید خود را با قیمت مناسب به همراه بالاترین کیفیت خریداری کنید می‌توانید مطمئن باشید که خرید جهیزیه با مبلغ متوسطی انجام خواهد شد. برای دریافت قیمت مناسب نیز بهتر است به فروشگاه‌های معتبر حضوری یا آنلاین مراجعه کنید و پس از تحقیقات و مقایسه قیمت‌ها، خرید خود را تکمیل نمایید.

مهم ترین وسایل مورد نیاز جهیزیه عروس کدامند؟

جهیزیه عروس دارای اهمیت زیادی برای خانواده‌ها می‌باشد و هر کسی سعی می‌کند این جهیزیه را در بالاترین کیفیت مورد نظر و به صورت کاملترین شکل تهیه کند. ما در این مقاله بررسی کردیم چه وسایلی در جهیزیه عروس داری اهمیت بالاتری نسبت به دیگر وسایل دارد تا بتوانیم شما را در خرید جهیزیه مناسب یاری کنیم. اما فاکتورهای زیادی نیز در خرید این وسایل وجود دارد که کیفیت بالا، برند معتبر و قیمت از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد. اما اگر خرید خود را از یک فروشگاه معتبر آنلاین همچون هوم دیش که دارای پشتیبانی قوی است انجام گیرد، می‌توانید مطمئن باشید که محصولی با کیفیت و با بهترین قیمت و در کوتاه­ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در ادامه مقاله کدام سرویس چینی برای جهیزیه مناسب است؟ را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا