مزایای استفاده از ظروف پخت‌ و پز گرانیتی | قابلمه گرانیتی

ظروف گرانیتی مزیت های زیادی دارند که با آنها آشنا می شویم

مزایای استفاده از ظروف پخت‌ و پز گرانیتی

استفاده از ظروف گرانیتی: خرید ظروف پخت‌ و پز گرانیتی برای خانم‌ها و آقایان خوش‌ذوق در امر آشپزی، از کارهای بسیار ضروری محسوب می‌‌شود. آشپزخانه اصلی‌ترین نقطه برای بانوی هر خانه بوده و خرید لوازم آشپزخانه لذت و هیجان فراوانی برای آنها به همراه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

در میان لوازم آشپزخانه، خرید سرویس قابلمه شاید کار سخت و مهمی است که نیاز به توجه بیشتری به برخی نکات دارد. چرا که نوع ظروف پخت‌ و پز در سلامتی ما و اعضای خانواده تأثیر مستقیم می‌گذارد. شاید سؤالاتی در ذهن شما پیش بیاید که باعث شود در انتخاب و خرید سرویس قابلمه با روکش گرانیت دچار تردید شوید.

چند مورد از سؤالات احتمالی شما را بیان می‌کنیم در ادامه این مقاله با همراه باشید تا بتوانید جواب هر یک را دریافت کنید.

  • مزایای خرید ظروف پخت‌ و پز گرانیتی نسبت به دیگر ظروف پخت‌ و پز در چیست؟
  • چرا باید سرویس قابلمه با روکش گرانیت بخریم؟
  • آیا ظروف پخت‌ و پز گرانیتی از طول عمر بالایی برخوردارند؟
  • عملکرد سرویس قابلمه با روکش گرانیت هنگام طبخ غذا چگونه است؟

مزایای ظروف پخت‌ و پز گرانیتی

  • قابلیت نچسب بودن: ویژگی نچسب بودن در ظروف گرانیتی بسیار بالاست و همین ویژگی باعث آشپزی آسان و لذت‌بخش با این نوع ظروف می‌شود.
  • مقاومت بالا در مقابل مواد اسیدی: در تولید ظروف پخت‌ و پز گرانیتی از نوعی روکشی استفاده می کنند که در مقابل مواد اسیدی مقاومت بسیار بالایی دارد و واکنشی نشان نمی‌دهد. (مقاوم در برابر مواد غذایی با خاصیت اسیدی بالا مانند گوجه)
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی در تولید آنها: ظروف گرانیت در طرح و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. اما عاری از هرگونه مواد شیمیایی هستند که ممکن است برای سلامتی انسان مضر باشند.
  • دارای وزن نسبتاً سبک: ظروف گرانیتی از وزن سبکی برخوردارند که باعث می‌شود به هنگام شستشو دست شما اذیت نشود، حمل‌ونقل راحت‌تری داشته باشد و پخت‌وپز هم آسان‌تر شود.
  • سرعت بخشیدن به طبخ غذا: در ساخت ظروف پخت‌ و پز گرانیتی، فولاد کربن و هسته آلومینیوم به‌کاررفته است. این دو در انتقال گرمای شعله گاز به تمام نقاط ظرف نقش دارند و البته انتقال حرارت به‌صورت ناگهانی اتفاق نمی‌افتد. در نتیجه باعث سرعت در پخت‌وپز می‌شوند.

ظروف گرانیتی

  • شستشوی آسان: یکی از مزایای مهم برای هر خانمی هنگام پخت‌وپز ظرفی است که وقتی غذا در آن پخته شده به‌راحتی شسته شود. ظروف گرانیتی به دلیل داشتن سطح صیقلی و صافی که دارند، از این ویژگی بهره‌مند هستند. همچنین با استفاده از یک دستمال می‌توانید به‌راحتی چربی‌های روی ظرف را تمیز کنید.
  • عدم نیاز به روغن یا کره هنگام طبخ غذا: این مزیت برای افرادی که نیاز به ظروفی دارند تا بتوانند غذاهای کم کالری یا بدون چربی را در آن بپزند بسیار حائز اهمیت است.
  • دارای درب‌های شیشه‌ای: ظروف با روکش گرانیت معمولاً دارای درب‌هایی از جنس شیشه هستند که هنگام پخت غذا می‌توانید نظارت کامل به درون ظرف داشته و نیازی به برداشتن مکرر درب آن برای چک کردن نخواهد بود.
  • امکان استفاده از ظروف سرو و پذیرایی فلزی: ظروف گرانیتی چندین برابر ظروف تفلون سخت‌تر بوده که به شما امکان استفاده از ظروف سرو و پذیرایی فلزی را خواهد داد.

طول عمر ظروف پخت‌ و پز گرانیتی

استفاده از ظروف گرانیتی: عمر استفاده از ظروف برای هرکسی می‌تواند متفاوت باشد و طول عمر ظروف گرانیتی مستلزم رعایت نکاتی است. در صورت رعایت کردن نکات نگهداری از ظروف با روکش گرانیت می‌توانید میزان طول عمر آن را افزایش دهید و مدت‌زمان بیشتری از آنها استفاده کنید.

نکات نگهداری از ظروف پخت و پز گرانیتی:

  1. از قاشق‌های چوبی و پلاستیکی هنگام طبخ و سرو غذا استفاده شود.
  2. پس از شستشو ظروف کاملاً خشک شوند.
  3. از اسکاج‌های با جنس نرم مانند اسفنج یا تورهای نرم استفاده گردد.
  4. پس از هر بار استفاده زودتر شستشو دهید و در جای موردنظر قرار گیرند.
  5. بهتر است برای مدت طولانی روی شعله و حرارت مستقیم قرار نگیرد.
  6. خودداری از تغییر ناگهانی حرارت بدنه ظروف گرانیتی (به‌عنوان‌مثال: بعد از پخت غذا و خالی شدن ظرف، آن را به طور ناگهانی در زیر آب سرد قرار ندهید.)

امن بودن فابلمه گرانیتی

سلامتی امر مهمی است که هر چیزی می‌تواند آن را تحت‌الشعاع قرار دهد. استفاده از ظروف مناسب و بی‌خطر، یکی دیگر از موارد مهم در امر سلامتی خواهد بود. هنگام خرید لوازم آشپزی کنجکاو هستیم که بدانیم چه نوع موادی در ساخت ظرف منتخب ما به‌کاررفته است؛ بنابراین تلاش می‌کنیم تا از فروشنده و صاحب برند موردنظر سؤالاتمان را بپرسیم. سپس با اطمینان خاطر از داشتن کوچک‌ترین ضرری برای سلامتی خود و عزیزانمان، خرید خوبی را تجربه کنیم.

فروشگاه لوازم آشپزخانه هوم دیش، دارای انواع ظروف پخت‌ و پز گرانیتی، اعم از: قابلمه گرانیتی، تابه گرانیتی، شیرجوش گرانیتی، سرویس قابلمه گرانیتی خواهد بود. هوم دیش محصولات با روکش گرانیت خود را در طرح، رنگ و سایزهای مختلف به دو صورت آنلاین و حضوری به فروش می‌رساند.

حال در مورد یکی از مهم‌ترین سؤالات شما کاربران، در مورد امنیت ظروف با روکش گرانیت باید بگوییم این ظروف با پوشش مقاومی تولید می شود که فاقد PFOA و PTFE  هستند. عدم استفاده از این دو مواد شیمیایی، رنگ و هر مواد شیمیایی دیگری باعث امنیت این ظروف نسبت به دیگر ظروف می شود.

از دیگر ویژگی‌هایی که در مورد امن بودن ظروف قابل‌ذکر است، تغییر نکردن عطروطعم غذا هنگام پخت‌وپز، واکنش ندادن به مواد غذایی قرار داده شده درون ظرف و عدم نیاز به روغن برای پخت‌ و پز است؛ بنابراین با خرید این محصولات گرانیتی، ویژگی مهم امن بودن ظروف پخت‌ و پز گرانیتی را به ارمغان آورده‌ایم.

برای پخت و پز بهترین غذاها مانند مرغ شکم پر می توانید از این ظروف با کیفیت استفاده کنید.

کلام آخر در مورد استفاده از ظروف گرانیتی

در این مقاله سعی کردیم مزایای استفاده از ظروف پخت‌ و پز گرانیتی را عنوان کنیم. سؤالات متداولی که در ذهن کاربران نقش بسته بود را پاسخ بدهیم. حال شما بگویید به نظرتان آیا ظروف با روکش گرانیتی بخریم یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا