ظروف چینی بخریم یا آرکوپال؟

به راستی بهترین گزینه کدام است؟

ظروف چینی بخریم یا آرکوپال؟

ظروف غذاخوری یکی از کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه برای سرو غذا بوده که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند. جنس این ظروف اغلب چینی، سرامیک، بلور، آرکوپال و غیره است که در این بین چینی زرین ایران و آرکوپال بیش از همه طرفدار دارد. حال سوالی که در این اینجا مطرح می‌شود، این است که ظروف چینی بخریم یا آرکوپال؟، سرویس چینی از گذشته تا به امروز از جمله ظروف پذیرایی بوده‌اند که برای سرو غذا در مصارف خانگی، هتل‌ها و پذیرایی در مهمانی‌های مجلل مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 این میزان استقبال مصرف‌کنندگان در سال‌های متمادی باعث شده که هر روز بر تنوع ظروف غذاخوری و پذیرایی از نوع چینی افزوده شود و نظر بیشتر مشتریان را به سمت خود جلب کند. اما در این بین ظروف آرکوپال نیز از مزایا و ویژگی‌هایی برخوردار است و توانسته جایی در آشپزخانه‌ها باز کند. در این مقاله قصد داریم به بیان مزایا و ویژگی‌های این ظروف بپردازیم تا شما با اطمینان بیشتری نسبت به خرید یکی از انواع ظروف پذیرایی اقدام کنید.

ظروف چینی بخریم یا آرکوپال؟

ظروف غذاخوری در انواع سبک‌ها و تعداد قطعات مختلفی در بازار موجود هستند. برخی از این سرویس‌ها برای مهمانی‌های خاص و بزرگ کاربرد دارند و برخی نیز برای مهمانی‌های ساده و غیرمجلل مناسب هستند. بنابراین انتخاب جنس، طرح و رنگ ظاهری آنها در نحوه استفاده و کاربرد شما بسیار مؤثر است. حال اینکه ظروف چینی برای آشپزخانه خود تهیه کنیم یا آرکوپال بستگی به کاربرد و سلیقه شما دارد.

به طور کلی ظروف چینی زرین ایران محبوبیت و فروش بیشتری نسبت به ظروف آرکوپال دارند اما تهیه ظروف آرکوپال نیز گزینه مناسبی برای مصارف روزانه خواهد بود. البته در بسیاری از مواد قیمت ظروف چینی مقرون به صرفه‌تر از ظروف آرکوپال است، چرا که ظروف چینی تولید داخل هستند اما ظروف آرکوپال اغلب وارداتی بوده و به دلیل نوسانات ارزی گرانتر هستند. بنابراین اگر قصد خرید سرویس چینی برای جهیزیه و یا سرویس غذاخوری خانه را دارید، محصولات صنایع چینی زرین ایران می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

اصلی‌ترین تفاوت ظروف چینی با آرکوپال در چیست

ظروف چینی زرین ایران براساس ضخامت آنها مصارف مختلفی دارند، انواع ضخیم آن در هتل‌ها، انواع بسیار نازک برای تولید ظروف تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین ظروفی که ضخامت متوسط و شفافیت بهتری دارند برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند. ظروف چینی در تماس با غذای بسیار گرم بسیار مقاوم هستند و داغ نمی‌شوند و نمی‌شکنند. اما در صورت اصابت اجسام سخت و سنگین به این ظروف شسته می‌شوند و یا دچار لب‌پریدگی می‌شوند.

ظروف آرکوپال از نظر بهداشتی و ظاهری دارای ویژگی‌های شبیه ظروف شیشه‌ای و چینی دارند. اما نسبت به آنها زیباتر، سبک‌تر و نازک‌تر هستند. ظروف آرکوپال در مقابل حرارت مقاوم هستند و می‌توان آنها را داخل مایکروفر قرار دارد. این ظروف نشکن هستند اما در صورتی که در اثر ضربه دچار لب‌پریدگی شوند به دلیل رشد باکتری نباید دیگر از آنها استفاده کرد.

بنابراین هنگام خرید سرویس چینی زرین ایران دقت کنید که از نظر وزنی بیش از حد سنگین نباشد، استقامت در برابر ضربه، مقاومت بالا در برابر شوک‌های حرارتی، شفافیت چینی، ثابت ماندن طرح‌های روی چینی با شستشوی مداوم، قابلیت استفاده در مایکروفر و ماشین ظرفشویی و تعداد پارچه در بهترین شرایط و کیفیت باشد. همچنین در هنگام خرید سرویس آرکوپال به ظرافت و شفافیت، مقاوم بودن در برابر حرارت، سبکی و تعداد پارچه تمام نیاز شما را پوشش دهد.

مزایای خرید سرویس چینی زرین ایران نسبت به آرکوپال

چینی بخریم یا آرکوپال: ظروف غذاخوری چینی زرین ایران جزو پرفروش‌ترین انواع سرویس‌هایی است که در بازار با تنوع بسیار موجود است. به دلیل دوام و مقاومت زیاد اکثر مصرف‌کنندگان به دنبال خرید چنین جنسی برای ظروف آشپزخانه و پذیرایی خود هستند تا به صورت مداوم از آنها استفاده کنند. از این رو قبل از خرید بهتر است، با مزایا و ویژگی‌های سرویس غذاخوری چینی آشنا شوید تا با دانش کافی خرید مناسبی را داشته باشید.

طرح و شکل ظاهری ظروف چینی

یکی از ملاک‌ها برای انتخاب و خرید سرویس ظروف چینی داشتن طرح و شکل ظاهری متفاوت نسبت به سایر ظروف است. امروزه این ظروف علاوه بر ظاهری گِرد با سبک و طرحی نو با اشکال بیضی، مربعی و مستطیلی در بازار عرضه شدند. البته ظروف ارکوپال نیز به شکل گِرد و چهار گوش در دسترس قرار دارند.

طرح و رنگ ظروف چینی زرین ایران

امروزه سرویس چینی با تنوع طرح و رنگ متفاوت، جلوه خاص و منحصربه‌فردی را به میز سرو غذا می‌دهند و تمایل افراد برای خوردن غذا را بیشتر می‌کند. رنگ زمینه سرویس غذاخوری چینی همواره سفید است اما طرح‌ها و نقوش طلایی یا نقره‌ای روی آنها به خوبی خودنمایی می‌کند. اما ظروف آرکوپال از تنوع طرح برخوردار نیست و اغلب با گل‌های ریز طراحی شدند.

چینی بخریم یا آرکوپال: کیفیت ظروف چینی

کیفیت ساخت از دیگر ویژگی‌های ظروف چینی زرین ایران است. کیفیت ساخت این ظروف از نظر وزن و لعاب در حد استاندارد است و در برابر حرارت و ضربه مقاومت بالایی دارند.

قطعات سرویس چینی زرین ایران

سرویس‌های چینی در اجزا و قطعات متنوعی براساس نیاز مصرف کننده در بازار موجود هستند، اغلب سرویس‌های چینی شش‌نفره به بالا هستند که در انواع پارچه شامل بشقاب‌های پلوخوری‌، خورش‌خوری، پیش‌دستی، دیس، نمک‌پاش، سوپ‌خوری، پیاله، فنجان و نعلبکی، قندان و غیره موجود هستند. اما ظروف آرکوپال با تعداد پارچه محدود در دسترس قرار دارند.

قابلیت شست‌وشو با ماشین ظرفشویی

یکی از ملاک‌ها برای خرید ظروف چینی داشتن قابلیت شست‌وشو با ماشین ظرفشویی است. موقع استفاده از این ماشین‌ها دقت داشتن که که دمای آب برای تمیز شدن ظروف به شدت افزایش می‌یابد پس این میزان دما روی ظروف بی‌کیفیت تأثیر مستقیم می‌گذارد.

قابلیت قرار دادن در مایکروفر

ظروف چینی زرین ایران انواع و مدل‌های مختلفی دارند و از بین آنها برخی مدل‌ها قابلیت قرار گیری در فر و مایکروفر را دارند. بنابراین هنگام خرید ظرف چینی باید به این نکته توجه کنید.

جمع‌بندی: چینی بخریم یا آرکوپال

همانطور که گفتیم، خرید ظروف چینی یا آرکوپال برای سرویس غذاخوری و پذیرایی بستگی به نیاز، کاربرد و سلیقه افراد دارد. اما در این بین ظروف چینی از تنوع طرح و رنگ بیشتری برخوردار هستند. بنابراین هر مصرف‌کننده بر اساس نیاز خود و میزان بودجه‌ای که لحاظ کرده است می‌تواند نسبت به خرید سرويس غذاخوری انتخابی خود اقدام کند. گفتنی است، برای خرید چینی زرین ایران با تنوع و کیفیت بالا می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید. در ادامه پیشنهاد می کنیم مقاله سرویس چینی ۱۲ نفره از چه برندی خرید کنیم؟ را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا