شماره و سایز قابلمه و تابه چطور اندازه‌ گیری می‌ شود؟

برای اندازه گیری قابلمه و تابه چه نکاتی مهم هستند؟

شماره و سایز قابلمه و تابه چطور اندازه‌ گیری می‌ شود؟

سایز قابلمه و تابه بر چه اساسی مشخص می‌شود؟ این سؤال یکی از رایج‌ترین سؤالاتی است که هنگام خرید قابلمه برای مشتریان پیش می‌آید. انتخاب درست و مناسب اندازه قابله ( چه قابلمه تکی و چه سرویس کامل قابلمه) به شما این امکان را می‌دهد تا وعده‌های غذایی خود را برای هر تعدادی، به راحتی آماده بسازید. برای اینکه خریدی هوشمندانه داشته باشید، توصیه می‌کنیم با انواع قابلمه و نحوه اندازه‌گیری سایز آن‌ها آشنا شوید. در ادامه به معرفی انواع قابلمه‌ها و سایز هر کدام خواهیم پرداخت.

سایز‌بندی قابلمه‌ ها چگونه است؟

سایز‌بندی همه قابلمه‌ها از جمله قابلمه گرانیتی کاندید مدل پروانه، بر اساس قطر دهانه آن‌ها مشخص می‌شود. قابلمه‌های موجود در بازار در سایز‌های ۱۸ – ۳۲ دسته‌بندی می‌شوند. هر کدام از این سایز‌ها برای تعداد و مراسم‌های خاص قابل استفاده هستند. به عنوان مثال قابلمه هاردآنادایزد کارال سایز ۳۰، برای مهمانی‌های با ظرفیت ۱۰ نفر مناسب می‌باشد.

یک سرویس قابلمه گرانیتی کاندید مدل اوشن، دارای ۶ الی ۳۲ پارچه است. نکته‌ای که در رابطه با سایز‌بندی این قابلمه‌ها وجود دارد این است که هر کدام از قطعه‌های یک سرویس، یک پارچه به حساب می‌آید. به عبارت ساده‌تر، خود قابلمه یک پارچه، و درب آن یک پارچه جداگانه محسوب می‌شود.

سرویس قابلمه معمولاً بر اساس تعداد پارچه، شامل مواردی از جمله تابه، شیرجوش، کفگیر، ملاقه و… می‌شود. با توجه به بالا بودن قیمت­ها، توصیه می کنیم هنگام خرید قابلمه سوپرهاردآنادایزد کارال مدل لارما، به سایز تابه و سایر قطعات آن نیز دقت کنید.

جدول راهنمای سایز قابلمه

یکی از نکاتی که می‌تواند به شما هنگام خرید قابلمه کمک کند، جدول راهنمای سایز قابلمه و تابه است. در این جدول تعداد افراد و سایز قابلمه مناسب آن مشخص شده است؛ از این رو به کمک آن می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید و اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سایز قابلمه تعداد نفرات
۱۲ و ۱۴ ۱ نفر
16 ۱ تا ۲ نفر
18 ۲ تا ۳ نفر
20 ۳ تا ۴ نفر
22 ۴ تا ۵ نفر
24 ۵ تا ۶ نفر
26 ۶ تا ۷ نفر
28 ۷ تا ۹ نفر
30 ۸ تا ۱۰ نفر
32 ۱۰ تا ۱۲ نفر
34 ۱۲ تا ۱۶ نفر
36 ۱۶ تا ۲۰ نفر
38 ۲۰ تا ۲۲ نفر
40 ۲۲ تا ۲۴ نفر
42 ۲۴ تا ۲۸ نفر
44 ۲۸ تا ۳۲ نفر
48 ۳۵ تا ۴۰ نفر
50 ۴۰ تا ۴۲ نفر

اگر از آن دسته افرادی هستید که به برگزاری مهمانی و دورهمی‌های بزرگ علاقه دارید، توصیه می‌کنیم به سراغ اندازه قابلمه بالا ۴۰ بروید؛ در غیر اینصورت بهتر است قابلمه‌های زیر اندازه ۴۰ را تهیه کنید.

سایز قابلمه برای خانواده ۲ یا ۳ نفره

برای خانواده‌هایی که تعداد آن‌ها بین ۲-۳ نفر است، توصیه می­شود که سه نوع قابلمه زیر را انتخاب کنند. بدون شک این سایز‌ها کاربرد زیادی در خانه شما خواهند داشت.

  • قابلمه برای مصارف روزانه: سایز ۱۶ یا ۱۸
  • قابلمه برا مهمانی‌های دوستانه: سایز ۲۲ یا ۲۴
  • قابلمه پذیرایی: سایز ۳۲ یا ۳۴

این سایز‌بندی بر اساس احتمال برگزاری مهمانی‌ها و حتی افزایش جمعیت در آینده در نظر گرفته شده است.

قابلمه مناسب برای خانواده ۴ یا ۵ نفره

خانواده‌های ۴-۵ نفره بهتر است به سراغ قابلمه چدنی نالینو مدل Feleti بزرگتر بروند. از آنجایی که ممکن است مهمانی‌های بزرگی برگزار کنید پیشنهاد می شود قابلمه‌های زیر را تهیه نمایید.

  • قابلمه مصرف روزانه: سایز ۲۲-۲۴
  • قابلمه مهمانی‌های کوچک: سایز ۳۰-۳۲
  • قابلمه پذیرایی: سایز ۳۸-۴۰

سایز تابه و قابلمه برای خانواده ۶ یا ۸ نفره

در نهایت اگر از خانواده‌های پرجمعیت و شلوغ هستید بهتر است سایز‌های بزرگ و بالا ۴۰ را انتخاب کنید. برای خرید قابلمه گرانیتی می‌توانید از لیست سایز‌بندی زیر کمک بگیرید.

  • قابلمه مصرف روزانه: سایز ۲۸ یا ۳۰
  • قابلمه دورهمی‌های صمیمی و دوستانه: سایز ۳۴ یا ۳۶
  • قابلمه مناسب برای پذیرایی: سایز ۴۲ یا ۴۴

چند نوع قابلمه در بازار وجود دارد؟

اخیرا شرکت‌های تولید‌کننده ظروف آشپزخانه با پیشرفت چشمگیری روبرو شده­اند. همانطور که در جریان هستید، انواع زیادی از قابلمه در سایز و جنس‌های مختلف در بازار ارائه شده است که هر کدام ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند. قابلمه‌های مسی یکی از ارزشمندترین قابلمه‌ها در ایران هستند که بیشتر جلوه تزئینی دارند. از طرفی قابلمه‌های گرانیتی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، به شدت کاربردی بوده و در مصارف خانگی و حتی مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قابلمه گرانیتی کاندید به دلیل کیفیت و مزیت‌هایی که دارد، جزء پرفروش‌ترین ظروف خانگی به حساب می‌آید.

انواع قابلمه‌ها از نظر جنس عبارتند از:

  • چدن
  • استیل
  • تفلون
  • آلومینویم
  • و…

پرفروش ‌ترین قابلمه‌ ها کدام‌ اند؟

تولید‌کنندگان با توجه به نیاز‌های مختلف مشتریان، انواع مختلفی از قابلمه و تابه‌های مخصوص پخت و پز را در بازار ارائه کرده‌اند. هر کدام از این ظروف بسته به جنس و کاربردی که دارند، از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند به طور کلی پرفروش‌ترین قابلمه‌های موجود در فروشگا‌های ایران عبارتند از:

  • قابلمه گرانیتی کاندید مدل پروانه
  • کاندید مدل اوشن
  • قابلمه هاردآنادایزد کارال
  • سوپرهاردآنادایزد کارال مدل لارما
  • قابلمه چدنی نالینو مدل Feleti
  • ظرف دیزی چدنی نالینو مدل Family

خرید انواع قابلمه

برای خرید قابلمه‌های گرانیتی و تفلون بهتر است یک فروشگاه معتبر و قابل اطمینان را انتخاب کنید؛ همچنین توصیه می‌کنیم قبل از خرید، اطلاعات مورد نیاز در رابطه با سایز قابلمه، جنس و قیمت آن را بدست ‌آورید. اگر قصد خرید اینترنتی قابلمه را دارید بهتر است به صفحه محصولات لوازم آشپزخانه هوش دیش مراجعه کنید. این فروشگاه با ارائه بهترین و متنوع‌ترین انواع قابلمه و ظروف آشپزخانه، یکی از بهترین گزینه‌های خرید قابلمه به شمار می­رود.

همچنین اگر هنوز در مورد اندازه قابلمه و تعداد پارچه‌های آن تردید دارید می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید. از محبوب‌ترین برند‌های موجود در مجموعه هوم دیش می‌توان به کاندید، کارال و نالینو اشاره کرد.

سایز قابلمه و تابه

آشنایی با اندازه و نحوه اندازه‌گیری سایز‌های قابلمه، مهم‌ترین اقدامی است که باید قبل از خرید قابلمه‌ها به آن دقت کنید. هر چه اندازه قابلمه شما بزرگتر باشد، طبیعتا برای تعداد نفرات بیشتر مناسب خواهد بود. اکنون که با انواع سایز‌بندی قابلمه‌ها آشنا شدید می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید. فروشگاه اینترنتی هوم دیش با ارائه انواع قابلمه‌های چدنی، گرانیت و تفلون، یکی از بزرگترین فروشگاه لوازم آشپزخانه در ایران است. در ادامه مقاله تفاوت تابه های گریل با تابه های معمولی چیست؟ را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا