سرویس چینی چند نفره بگیرم

هیچ وقت با این دغدغه روبرو بودید که سرویس چینی را چگونه بگیرید؟

سرویس چینی چند نفره بگیریم؟

 این فرهنگ ما ایرانیان است که به میهمانان خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهیم، از این رو همیشه دوست داریم از بهترین و و زیباترین ظروف خود برای پذیرایی از آن‌ها استفاده کنیم. انتخاب یک ظروف چینی پذیرایی می‌تواند بهترین انتخاب بانوان ایرانی باشد. اما مهم‌ترین موضوعی که در هنگام خرید شاید به آن توجه نکنید، این است که باید سرویس چینی چند نفره بگیرم؟ انتخاب یک سرویس چینی که هنگام پذیرایی از میهمانان با کمبود ظرف مواجه نشوید، اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه مطالبی درباره خرید سرویس چینی بیان می‌کنیم تا بتوانیم شما را جهت خرید این ظروف را راهنمایی کنیم. همراه ما باشید:

نوشته های مشابه

اهمیت انتخاب درست سرویس چینی چند نفره

نخستین سوالی که ذهن اکثر بانوان را درگیر می‌کند این است که سرویس چینی آن‌ها باید چند نفره باشد، تا بتواند نیاز آن‌ها را برای یک مهمانی برطرف سازد. پس پس انتخاب و خرید یک سرویس چینی از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی شما باید به تعداد نیاز خود سرویس چینی مدنظرتان را تهیه کنید. بهتر است این موضوع را بدانید که خرید یک سرویس چینی بیش از حد نیاز کار نادرستی است و ممکن است تعدادی از ظروف شما بلا استفاده باقی بماند.

شما با خرید یک سرویس 12 نفره به راحتی می‌توانید، در میهمانی خود از مهمانانتان پذیرایی کنید. اما ممکن است فردی جهت پذیرایی از مهمانان خود به یک سرویس 18 نفره نیاز داشته باشد. زیرا مهمانان بیشتری دارد. در نتیجه یکی از مواردی که در هنگام خرید سرویس چینی باید به آن توجه کنید، تعداد دوستان، فامیل و آشنایان است که با آن‌ها رفت و آمد دارید. بهتر است این موضوع را بدانید که هرچه تعداد سرویس شما بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

این اعتقاد که خرید سرویس چینی قیمت بیشتری نسبت به ظروف چینی تک دارد، کاملاً نادرست است. اگر شما قیمت ظروف سرویس چینی را به صورت یکجا حساب کنید متوجه خواهی شد که قیمت این سرویس با قیمت ظروف ای که به صورت جداگانه خریداری کرده‌اید، یکسان هستند. حتی در برخی موارد ممکن است خرید ظروف چینی به صورت تکی گران قیمت‌تر از سرویس چینی، شود. پس هرگز مرتکب این اشتباه نشوید. زیرا شما با خرید سرویس چینی می‌توانید سفره خود را زیباتر دیزاین کنید و بسیاری از ظروف را بدون هیچ دردسر و کاملا ست با سایر ظروف خود خریداری کنید.

بررسی اجزای سرویس چینی چند نفره

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم اصولاً سرویس‌های چینی در تعداد پارچه‌های متفاوتی در بازار وجود دارند که متناسب با نیاز افراد، مختلف هستند.‌ به طور کلی سرویس چینی با تعداد پارچه‌های متفاوتی وجود دارد، به عنوان مثال یک سرویس چینی 24 نفره می‌تواند در تعداد پارچه‌های متفاوتی چون 108 و 155 پارچه وجود داشته باشد. زیرا در برخی از این سرویس‌ها اقلام جانبی بسیاری وجود دارد که آن را کامل تر می کند. اطلاع از این که یک سرویس چینی کامل شامل چه اقلامی می‌شود، می‌تواند به انتخاب شما کمک کند. به طور کلی یک سرویس چینی پرفروش کامل شامل موارد زیر می شود:

  • بشقاب خورشت خوری
  • شکر ریز و ظرف سس
  • ظرف سوپ خوری
  • سالاد خوری
  • گلدان و اردو خوری سه بخشی
  • قوری و قندان
  • بشقاب میوه خوری
  • آبلیمو خوری
  • بشقاب پلو خوری
  • دیس کباب در سایزهای متفاوت
  • دیس برنج
  • بشقاب شیرینی خوری
  • نمکدان و زیر نمکدان
  • کاسه آبگوشت خوری
  • فنجان چای به همراه نعلبکی
  • کاسه ماست

 سرویس چینی چند نفره بگیرم خوبه؟

اگر قصد خرید جهیزیه را دارید یا به فکر ایجاد تنوع اساسی در سرویس غذاخوری خود هستید، احتمالا بارها با این سوال مهم مواجه شده­اید که سرویس چینی چند نفره بگیرم؟ انتخاب انواع ظروف چینی مناسب برای سرو غذا می­تواند حال و هوای تازه­ای را به سفره شما بدهد. از اندازه و شکل گرفته تا رنگ و ترکیب، تنوع برای ظروف غذاخوری چینی بی­پایان به نظر می­رسد و می­تواند بسیار زیاد باشد. این راهنمای خرید را بخوانید تا در مورد گزینه‌های پیش رو و نکاتی که باید هنگام خرید ظروف غذاخوری چینی مورد توجه قرار بدهید، بیشتر بدانید.

تفاوت بین چینی و چین

برخی بر این باور هستند که ظروف چینی به معنای سرویس­های غذاخوری تولید شده توسط کشور چین است در حالی که چنین چیزی صحت ندارد. چینی در مقابل چین می­تواند یک تمایز چالش برانگیز باشد زیرا این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می­شوند. گاهی اوقات این اصطلاحات بر اساس کشور مبدا ظروف غذاخوری استفاده می­شود. “چین” اغلب برای هر نوع ظروف غذاخوری سرامیکی که از آن کشور می­آید استفاده می­شود. در حالیکه “چینی” به معنای تراکم مواد اولیه در جریان ساخت و صیقل دادن آنهاست.

قیمت سرویس چینی چند نفره

به طور کلی نمی‌توانیم قیمت دقیق و مشخصی برای سرویس چینی بیان کنیم. زیرا قیمت این سرویس به تعداد پارچه های آن بستگی دارد. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم هرچه تعداد اقلام جانبی در یک سرویس چینی بیشتر باشد، از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود. اما شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین هوم دیش، علاوه بر مشاهده سرویس های چینی مختلف، از قیمت آن‌ها نیز آگاه شوید.

نکات کلیدی در خرید سرویس چینی چند نفره

ممکن است شما هنگام خرید سرویس چینی هیجان زده شوید و برخی نکات توجه نکنید. از این رو در این بخش به نکات اصلی خرید سرویس چینی اشاره می کنیم. این نکات عبارتند از:

توجه به رنگ­های رایج ظروف چینی

در پاسخ به اینکه سرویس چینی چند نفره بگیرم؟ مهم است که ابتدا شما رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس بررسی نمایید که سرویس چینی 6 نفره یا 12 نفره و حتی سرویس چینی 18 نفره از آن در فروشگاه موجود هست یا خیر. طیف زیر رایج­ترین رنگ­های ظروف چینی را نشان می دهد ( رنگ­های سفید مختلفی برای ظروف غذاخوری چینی در بازار وجود دارد).

 رنگ “سفید چینی” آنها در زیر سفید روشن طبقه­بندی می­شود (سفید روشن به عنوان “سفید چینی”)، در حالی که رنگ­های کمی تیره­تر شبیه پوسته تخم مرغ به نظر می­رسند. “سفید مرواریدی” نیز از نوع پر فروش ظروف چینی موجود در فروشگاه­ها به شمار می­رود.

نکته: وقتی در ذهن دغدغه خرید ظروف چینی را دارید و از خود می­پرسید، سرویس چینی چند نفره بگیرم؟همیشه بهتر است قبل از سفارش ظروف غذاخوری چینی از فروشنده بپرسید که به تعداد مورد نظر شما از آن رنگ دارد یا خیر. در غیر این صورت، رنگ­ها بسته به سازنده ممکن است متفاوت باشد.

توجه به کیفیت ظروف چینی چند نفره

در پاسخ به اینکه سرویس چینی چند نفره بگیرم؟ بسیار مهم است که کیفیت سرویس غذا خوری چینی را در نظر بگیرید. چگونه می­توانید تشخیص دهید که ظروف غذاخوری که می­خواهید بخرید به اندازه کافی برای نیازهای شما بادوام است؟ در پاسخ باید بگوییم که هیچ استاندارد صنعتی در مورد دوام وجود ندارد. هر سازنده­ای متفاوت است و ضمانت­های ظروف غذاخوری بسیار متفاوت را ارائه می­دهد. به هرحال، ظروف چینی 6 نفره، سرویس چینی 12 نفره یا ظروف چینی 18 نفره نیاز به مراقبت زیادی دارند و در صورت ضربه، احتمال شکستگی آنها بالا خواهد بود.

شما باید به کیفیت ظروف چینی مد نظر خود توجه کنید. به عنوان مثال یک ظرف چینی با کیفیت است که ویژگی هایی از قبیل شفافیت، سبکی، مستحکم بودن در برابر ضربه و شک های حرارتی، عدم تغییر طرح و نقش پس از شستشوی ظروف، قابل استفاده در مایکروویو و… را داشته باشد. یک ظروف چینی مرغوب معمولاً سبک و در عین حال بسیار سخت هستند.

سعی کنید از برندهای معتبر خرید نموده تا شانس استفاده طولانی مدت از ظروف چینی خود را برای مدت زمان طولانی­تری داشته باشید.

ضمانتنامه ظروف چینی چند نفره

به دلیل خاصیت شکنندگی ظروف چینی، معمولاً طبیعی است که در برابر ضربات محکم شکسته شوند. اما با این حال برخی از تولیدکنندگان خوشنام ظروف چینی برای جلب رضایت مشتریان خود، قبول می‌کنند که قطعات شکسته آن را به تعداد محدود تعویض نمایند. بنابراین بهتر است شما سرویس چینی خود را از محصولاتی خریداری کنید که اگر یک قطعه از سرویس شما شکست، بتوانید قطعه یدکی آن را تهیه کنید و در بازار موجود باشد.‌

قیمت ظروف چینی

متاسفانه برخی از سرویس های چینی به دلیل برند خارجی که دارند به قیمت گزافی در بازار به فروش می‌رسند. بهتر است سرویس چینی خود را صرفاً به دلیل برند معتبر یا خارجی آن، خریداری نکنید. زیرا امروزه تولید کنندگان داخلی سرویس‌های چینی بسیار مرغوبی تولید می‌کنند که مشابه نمونه‌های خارجی است.

در خانواده سرامیک، چینی ماده­ای برتر است و اغلب با قیمت نسبتا بیشتری عرضه می­شود. هرچه از کیفیت بهتری برخوردار باشد و ترکیب رنگ زیباتری را به نمایش بگذارد، محصول گران‌ترخواهد بود. خواص ظروف چینی مانند استحکام، خاصیت ارتجاعی، نفوذپذیری و شفافیت، چینی را به یک ظروف آشپزخانه بسیار بادوام تبدیل کرده است. به همین جهت در مقایسه با سایر انواع ظروف آشپزخانه معمولا گران­تر هستند. با این حال ارزش خرید و استفاده را دارند.

علاوه بر موارد فوق، فروشگاه­های عرضه­کننده محصولات چینی و انصافی که در کار خود دارند نیز بر قیمت سرویس­های غذاخوری چینی تاثیر می­گذارند.

برند ظروف چینی

حتما هنگام خرید سرویس مد نظر خود توجه کنید، که از برندهای متفرقه نباشد. بهتر است سرویس مد نظر خود را از برندهای خوشنامی تهیه کنید که امتحان کیفیت خود را پس داده باشند. بهتر است بدانید ظروف چینی زرین با وجود قیمت مناسبی که دارند، دارای کیفیت بسیار خوبی هستند. به گونه‌ای که این روند توانسته است موجب رضایت مشتریان بسیار زیادی واقع شود.

قابل شستشو بودن  این ظروف در ماشین ظرفشویی

با پیشرفت تکنولوژی، امروزه در اغلب آشپزخانه‌ها برای شستشوی ظروف از ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود. در ماشین ظرفشویی از ظروفی استفاده می‌گردد که که در مقابل مواد شوینده و درجه حرارت زیاد مقاوم باشند و تغییری نکنند.

فرم و نقش این ظروف

مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید سرویس چینی باید به آن توجه کنید، نقش و فرم ظرف است. از این رو لازم است شما هنگام انتخاب به اصول ارگونومی در طراحی،کاربرد ظروف، نصب و طرح روی آن‌ها و زیبایی فرم، ظروف چینی مد نظر خود توجه نمایید. این دقت به این دلیل است که شما قرار است سالیان طولانی از این محصولات استفاده کنید.

تعداد لوازم کاربردی سرویس چینی

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام خرید سرویس چینی باید به آن توجه کنید، تعداد قطعات و نوع آن‌ها است. شما برای اینکه بتوانید در مخارج خود صرفه جویی کنید بهتر است تا جایی که می‌توانید از خرید لوازم جانبی اضافه و بلااستفاده خودداری کنید. به عنوان مثال اگر از وسایلی مانند زنگوله، جاشمعی، جا دستمالی، قاشق چینی و… استفاده نمی کنبد، بهتر است برای آن‌ها هزینه اضافه نپردازید.

مزایای خرید ظروف چینی چند نفره

شاید بارها از خود پرسیده­اید که سرویس چینی چند نفره بگیرم؟ اما وقتی با مزایای خرید آنها آشنا شوید حتی به خرید تعداد محدود آنها هم رضایت می­دهید زیرا آنها عالی هستند.

مقاوم در برابر حرارت

چینی یک ماده عالی و بسیار کاربردی برای ظروف مایکروویو یا فر است زیرا گرما را به طور یکنواخت در بین عناصر پخش می­کند. ماهیت مقاوم در برابر حرارت را می­توان با پختن آن در دمای بسیار بالا در طول ساخت، تقویت کرد. به این ترتیب برای استفاده در فر، مایکروویو و فریزر مناسب هستند.

 بادوام

علیرغم ظاهر شکننده­اش، چینی یکی از قوی­ترین و بادوام­ترین ظروف غذاخوری است که باید به آن فکر کنید. ظروف غذاخوری ساخته شده از چینی به دلیل پخته شدن در دمای بسیار بالا در هنگام ساخت، بادوام و بدون متخلخل هستند.

 نچسب و آسان برای تمیز کردن

ظروف چینی به دلیل داشتن بافت سرامیکی صاف و ظریف، سهولت در تمیز کردن بعد از سرو غذا را برای کاربران آسان­تر می­کند. فقط با آب و مایع ظرفشویی می­توانید فوراً لکه­های چربی را پاک کنید.

سرویس چینی همه کاره

ظروف چینی در رنگ­ها، شکل ها و اندازه­های مختلف موجود است. آنها برای هر رویداد و مناسبتی مناسب و کاربردی هستند. می‌توانید با رنگ‌های مختلف و طرح­های زیبای ظروف چینی، سفره خود را رنگین کنید و شکوه زیادی را به نمایش بگذارید.

 مقرون به صرفه هستند

ظروف چینی در شکل­ها، رنگ­ها و اندازه­های مختلف یک خرید عالی است. چینی به شما این امکان را می‌دهد که با صرف هزینه کم بهترین سرویس غذاخوری را در اختیار داشته باشید. داشتن ظروف چینی در زمان­های قدیم نشانه اشراف بود اما با پیشرفت دوران، اکنون می­توانید ظروف چینی را با قیمت­های بسیار مقرون به صرفه خریداری کنید. یکی از این شرکت­ها هوم دیش است که بهترین کیفیت ظروف چینی را با قیمت مناسب ارائه می­دهد.

محصولات رنگارنگ سرویس چینی چند نفره

ست­های چدن رنگارنگ اکنون جای خود را به ظروف چینی سنتی داده­اند. با وجود چنین ظروف آشپزخانه زیبایی، می­توانید ظاهری کاملاً متفاوت به آشپزخانه خود ببخشید. ظروف آشپزخانه ساخته شده از چینی نه تنها ظاهر زیبایی می­بخشد، بلکه استفاده از چنین ظروفی می­تواند احساس خوشایندی برای شما ایجاد کند.

ظروف سرامیکی در مقابل ظروف چینی

 آنها مشابه هستند اما موارد متفاوتی نیز دارند. اگرچه هر دو صاف و قوی هستند، اما مواد اولیه آنها معمولا کمی تفاوت دارد. پرسلن نوعی سرامیک بسیار تصفیه شده است که برای ساخت ظروف چینی به­کار می­رود در حالی که سرامیک از خاک رس ساخته شده که تحت دمای بسیار بالا گرم قرار گرفته و سخت شده است. از طرف دیگر پرسلن بادوام­تر، نازک­تر و هزینه بیشتری دارد. تصمیم­گیری بین این دو ماده بدون دانستن جزئیات دشوار است.

سرویس چینی چند نفره بگیرم که عالی باشد؟

انواع مختلفی از سبک­ها و گزینه­های ظروف غذاخوری وجود دارد. چینی در حال حاضر یک گزینه مقرون به صرفه است و می­تواند در رستوران­های معمولی یا ناهارخوری خوب استفاده شود. چینی همچنین در رنگ‌ها، شکل‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شود و برای خانواده­هایی با تعداد کم یا زیاد بسیار عالی است. با وجود انواع متعدد ظروف چینی، مواجه شدن با این سوال که سرویس چینی چند نفره بگیرم؟ چه رنگی را انتخاب کنم و با چه کیفیت؟ چندان دور از انتظار نخواهد بود.

چینی استخوانی با دیواره نازک که آن را ظریف می­کند و ظاهری زیبا به آن می­بخشد برای موسسات مجلل یا مهمانی­های بزرگ، گزینه خوبی است.

فروشگاه آنلاین هوم دیش انواع ظروف چینی را در طرح­ها و رنگ­های مختلف عرضه می­کند. با خیال راحت به ما اعتماد کنید. ما قیمت بسیار عالی را برای محصولات خود در نظر گرفته­ایم و آماده ارائه راهنمایی­های لازم در زمینه خرید ظروف چینی به شما مشتریان عزیز و محترم هستیم. در ادامه این مقاله انواع برندهای سرویس چینی ایرانی و ویژگی‌های آنها را نیز بخوانید.

سخن پایانی

ظروف چینی یکی از مهم‌ترین وسایل آشپزخانه است که باید برای خرید آن و دقت بسیار زیادی صرف کنید. زیرا اگر شما برای انتخاب سرویس مد نظر خود به برخی اصول کلیدی توجه نکنید، ممکن است انتخاب خوبی نداشته باشید و بعد ها با پشیمانی مواجه شوید. از این رو ما در این مقاله تلاش نمودیم تا شما را با برخی معیارهای خرید سرویس چینی و اینکه سرویس چینی چند نفر بگیرید، آشنا کنیم.

 شما با خرید از فروشگاه اینترنتی هوم دیش می‌توانید بی آنکه از منزل خود خارج شوید، تنها با تلفن همراه خود، سرویس چینی یا سایر محصولاتی که در این فروشگاه اینترنتی عرضه می‌شود را خریداری کنید. در این فروشگاه اینترنتی جدیدترین محصولات سرو و پذیرایی با بهترین برندها به مشتریان عرضه می‌شود. قطعاً شما با خرید از فروشگاه اینترنتی هوم دیش تجربه یک خرید ایده‌آل و راحت را خواهید داشت.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا