راهنمای سایز بندی قابلمه

شما هم در تشخیص سایز قابلمه مشکل دارید ؟!

راهنمای سایز بندی قابلمه

راهنمای سایز بندی قابلمه: قابلمه‌ها یکی از اصلی‌ترین ظروفی هستند که ما در طول شبانه‌ روز از آن­ها استفاده می‌کنیم. بنابراین دانستن سایز قابلمه‌ها یک امر مهم است که باید بدانیم. زیرا هر سایز قابلمه‌ای مخصوص چند نفر است و اگر ما از سایز قابلمه‌ها اطلاعات کافی نداشته باشیم، نمی‌توانیم به ‌اندازه تعداد نفرات مشخص‌ شده در قابلمه‌ها پخت‌وپز کنیم. برای دانستن سایزهای قابلمه‌ها با ما همراه باشید تا بهتر بتوانید هنگام پخت‌وپز با توجه تعداد نفرات سایز قابلمه‌ را انتخاب کنید.

چطور سایز قابلمه را بدانیم؟

این سؤالی است که بیشتر بانوان می‌پرسند و می‌خواهند بدانند چگونه سایز قابلمه‌ها را بدانیم. سایز قابلمه‌ها با توجه به قطر آن‌ها محاسبه می‌شود. قطر دهانه قابلمه‌ها مشخص می‌کنند که این سایز قابلمه برای چه تعداد افرادی مناسب است.

  • قابلمه‌های با سایز 12 و 14 برای یک نفر
  • سایز 16 برای یک تا دو نفر
  • قابلمه‌های با سایز 18 برای دو تا سه نفر
  • سایز 20 برای سه تا چهار نفر
  • قابلمه‌های با سایز 22 برای سه تا پنج نفر
  • سایز 24 برای چهار تا شش نفر

همانطور که مشاهده کردید سایز قابلمه‌هایی که در بالا آوردیم، برای پختن غذا برای تعداد نفرات کم به کار می‌روند. این نوع قابلمه‌ها برای یک خانواده معمولی کاربرد دارد. مثلاً قابلمه با 24 سایز، یک سایز معمولی برای استفاده‌های روزانه هست و از قابلمه‌های با سایز 16 یا 18 نیز می‌توان برای پخت خورشت استفاده کرد. ولی موقعیت‌هایی هم هستند که سایزهایی که ذکر شد پاسخگوی نیاز شما نخواهند بود، به همین خاطر به قابلمه‌هایی با سایز بالاتری شما نیاز خواهید داشت که استفاده نمایید. بنابراین همیشه سعی کنید که قابلمه‌های خود را با توجه به تعداد نفرات انتخاب نمایید.

قابلمه های مخصوص مهمانی‌

قابلمه‌های مخصوص مهمان‌ها با قابلمه‌های خانواده متفاوت می‌باشد. توجه کنید که اصولاً چه تعداد نفرات به خانه شما مهمانی می‌آیند تا مطابق با این تعداد اقدام به خرید قابلمه با سایز مناسب نمایید. در زیر سایز قابلمه‌های مخصوص مهمانان درج شده است که شما می‌توانید با توجه به تعداد آنها یک قابلمه مناسب برای مهمانی خریداری نمایید.

  • قابلمه‌های باسایز 26 برای پنج تا هفت نفر
  • سایز 28 برای شش تا هشت نفر
  • قابلمه‌های با سایز 30 برای هفت تا نه نفر
  • سایز 32 برای هشت تا ده نفر

از این نوع قابلمه‌ها می‌توان برای پختن غذا برای یک جمع دوستانه یا یک مهمانی معمولی استفاده کرد.
گاهی اوقات تعداد مهمانان بیشتر می‌شود، مثلاً قرار است خانواده خودتان و همسرتان را به مهمانی دعوت نمایید. برای چنین موقعیتی بایستی به فکر استفاده از قابلمه‌های با سایز بزرگ‌تر باشید. سایز قابلمه‌های بزرگ شامل موارد زیر ست:

  • قابلمه‌های با سایز 34 برای ده تا سیزده نفر
  • سایز 38 برای شانزده تا بیست نفر
  • قابلمه‌های باسایز 40 برای بیست تا بیست و سه نفر

برای مراسم‌های بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر بایستی از سایز قابلمه‌های زیر استفاده کرد:

  • قابلمه‌های با سایز 42 برای بیست و دو تا بیست و پنج نفر
  • سایز 44 برای بیست و پنج تا بیست و هشت نفر
  • قابلمه‌های با سایز 46 برای بیست و هشت تا سی و دو نفر
  • سایز 48 برای سی و دو تا سی و پنج نفر
  • قابلمه‌های با سایز 50 برای سی و پنج تا سی و هشت نفر
  • سایز 52 برای سی و هشت تا چهل نفر

انتخاب مناسب سایز قابلمه

حال که مطالب بالا را مطالعه کردید با توجه به جمعیت خودتان می‌توانید برای خرید سایز قابلمه مورد نظر اقدام نمایید. اگر شامل خانواده‌های کم جمعیت هستید سایز قابلمه‌های کوچک تا متوسط مناسب هست. اگر هم از خانواده‌های پر جمعیت هستید یا اینکه دورهمی­های شلوغ دارید به شما قابلمه‌های با سایز بزرگ پیشنهاد می‌کنم. به جای اینکه قیمت قابلمه‌ها، در اولویت شما باشد سعی کنید سایزبندی قابلمه‌ها برای شما در اولویت قرار گیرد. اگر قابلمه های کوچک برای جمعیت زیاد انتخاب نمایید برنج به خوبی دم نخواهد کشید. بنابراین سایزبندی قابلمه‌ها را در اولویت خرید خود بگذارید. در سایت ما تمامی سایزهای قابلمه موجود هست که شما می‌توانید با توجه به طرح و سایز انتخابی خود اقدام به خرید نمایید.

نکات لازم هنگام خرید سایزهای قابلمه

بهتر است در کنار خرید قابلمه‌های با سایز 12 تا 24 دو مدل قابلمه بزرگتر با سایزهای 28 و 32 هم برای شرایط‌های پیشبینی نشده در خانه‌تان داشته باشید. پختن برنج در قابلمه نیاز به دقت بیشتری دارد. دم کشیدن برنج نیازمند وجود فضای خالی میان دانه‌های برنج هست. به همین علت اگر مقدار زیادی برنج را با فشار در قابلمه‌های کوچک قرار دهید، برنج شما به خوبی دم نخواهد کشید.

در کنار توجه به سایزهای مناسب قابلمه، انتخاب اندازه شعله اجاق هم در کیفیت پخت ‌و پز تأثیر زیادی دارد. علاوه بر این، داشتن تناسب میان سایز شعله و اندازه قابلمه در جلوگیری از هدر رفتن انرژی تاثیرگذار است.

خرید آنلاین انواع سایزهای قابلمه

سایت ما انواع مختلف قابلمه با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در سایزهای مختلف را برای شما مشتریان عزیز ارائه می‌کند. شما می‌توانید به راحتی هر نوع محصولی را که بخواهید انتخاب و به سبد خرید خود اضافه نمایید. همچنین می‌توانید برای خرید انواع سایزهای قابلمه به آدرس https://homedish.ir مراجعه نمایید. فرقی نمی‌کند که در کجای کشور هستید. فقط کافی است سایز قابلمه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا ما آن را به مدت کوتاهی بین 3 الی  5 روز کاری به شما تحویل دهیم.

راهنمای سایز بندی قابلمه: قیمت سایزبندی قابلمه‌ها

با توجه به مطالبی که ارائه کردیم به طور قطع متوجه شدید که قابلمه‌ها در سایزهای مختلفی با توجه به تعداد نفرات موجود هستند. هر کدام از قابلمه‌­ها دارای قیمت‌های مخصوصی است که در ذیل هر محصول درج کرده­ایم. برای دانستن قیمت می‌توانید به صفحه محصولات سایت مراجعه نمایید و سپس اقدام به خرید کنید.

کلام آخر: راهنمای سایز بندی قابلمه

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتی که نظری در ارتباط با این موضوع دارید می‌توانید پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید. البته در صورتی که برای خرید قابلمه نیاز به راهنمایی داشتید می­توانید با مشاوران سایت ارتباط برقرار کنید. در ادامه می توانید مقاله کدام سایز قابلمه برای چند نفر مناسب است؟ را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا