تیتانیوم برترین پوشش ظروف نچسب

به نظر شما بهترین پوشش برای ظروف نچسب کدامند؟

تیتانیوم برترین پوشش ظروف نچسب

تیتانیوم برترین پوشش ظروف نچسب: امروزه خرید ظروفی از قبیل ماهی تابه و قابلمه نچسب طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با این حال افراد زیادی با توجه به انواع مختلف ظروف نچسب مانند تفلون، چدن، گرانیت و تیتانیوم بسیار سردرگم هستند که کدام یک از این ظروف را خریداری و استفاده کنند. هریک از این پوشش‌های نچسب چه مزایا و معایبی دارد؟ همان طور که می‌دانید تهیه غذای با کیفیت و خوش طعم علاوه بر هنر آشپزی به جنس ظروف شما نیز بستگی دارد و پوشش ظروف به طور قطع تاثیر مستقیمی در طعم غذا خواهد داشت. بنابراین پخت و پز در ظروف آلومنیوم، چدن، تفلون و … هر کدام تاثیر متفاوتی بر طعم غذا می‌گذارد همچنین هر کدام یک از این پوشش‌های ظروف دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است.

در واقع ظروف آشپزی سالم و ایمن در کیفیت غذاهایی که درست می‌کنیم و همچنین در سلامت جسم و دستگاه گوارش ما تاثیر بسزایی دارند. متاسفانه بسیاری از ظروفی که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم پس از پخت غذا ذرات فلزی وارد غذای ما و در نتیجه بدن ما می‌شود که اتفاقی بسیار ناخوشایند است. امروزه به لطف تکنولوژی‌های جدید و پیشرفت علم ظروف آشپزی سالم و ایمنی تولید می‌شود که تیتانیوم جزو این دسته از ظروف است. بنابراین اگر قصد خرید ظروف نچسب با پوشش تیتانیوم را دارید خواندن این مقاله برای شما خالی از لطف نخواهد بود و در تصمیم گیری شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. پس توصیه ما به شما این است که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پوشش تیتانیوم چیست؟

تیتانیوم یک فلز قوی و سبک وزن است و قدرت تحمل بسیار بالایی در برابر گرما را دارد. تیتانیوم جزو فلزهایی است که با بدن انسان هیچ واکنش مضری ایجاد نمی‌کند. بنابراین این یکی از ویژگی‌های محبوب فلز تیتانیوم است. ظروفی که با این پوشش ساخته شده‌اند هیچ تاثیر شیمیایی بر روی غذا ایجاد نمی‌کند و در نهایت از این بابت که ضرری به جسم و دستگاه گوارش انسان وارد کند، ندارد. تیتانیوم جزو ظروف ایمن و سالم برای آشپزی است. از ویژگی‌های مثبتی که این ظروف دارد نچسب بودن ماندگاری بالا و مقاومت سایشی بالا است.

از دیگر ویژگی‌های این ظروف سبک بودن، دوام و ماندگاری بالا، قیمت مناسب و مقاومت بسیار بالا در برابر سایش، خراشیدگی و زنگ زدن دارد.

به‌ طور خلاصه اگر بخواهیم ویژگی‌های ظروف با پوشش تیتانیوم را بررسی کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که تیتانیوم برترین پوشش ظروف نچسب است:

  • سبک بودن تیتانیوم جزو ویژگی‌های عالی آن است.
  • واکنش ندادن آن با غذای شما و وارد نکردن مواد مضر به غذا از دیگر ویژگی‌های محبوب تیتانیوم است.
  • مقاومت فراوان در مقابل زنگ زدگی
  • مقاومت بالا در برابر خراشیدگی
  • ایمنی و سلامت برای آشپزی
  • استحکام بالا
  • نچسب بودن این ظروف

مزایای ظروف با پوشش تیتانیوم

ظروف با پوشش تیتانیوم دارای مزایای بسیاری است چرا که این فلز دارای استحکام و انعطاف‌پذیری بالایی است. همچنین تیتانیوم در اثر برخورد با گرما واکنش نمی‌دهد و اصلا خطرناک نیست. در زیر به برخی از مزایای این فلز اشاره می‌کنیم.

  • ظروف با پوشش تیتانیوم به دلیل استحکام بالا در مقابل گرما تغییر شکل نمی‌دهند.
  • ظروفی با این پوشش کاملا با محیط زیست سازگار هستند و در هنگام گرم شدن، مواد مضر تولید نمی‌کند.
  • به دلیل تولید نکردن مواد مضر ظروفی با پوشش تیتانیوم بسیار ایمن و سلامت هستند و به جسم انسان آسیبی وارد نمی‌کنند.
  • پوشش تیتانیوم گرما را به خوبی در تمامی سطح ظرف (قابلمه یا تابه و …) منتشر می‌کند و باعث خوب پختن غذا و همچنین ترد و خوشمزگی غذاهای سوخاری می‌شود.
  • پوشش تیتانیوم گرما را در تمامی سطح ظرف به طور یکنواخت پخش می‌کند.
  • ظروفی با پوشش تیتانیوم برای سرخ کردن مواد نیازی به روغن ندارند و بدون استفاده از روغن هم هرگز گوشت یا غذایی‌ که دارید، در این ظروف سرخ می‌کنید چسبیده نمی‌شود. بنابراین شما می‌توانید در این ظروف غذایی بسیار سالم و عاری از روغن را طبخ کنید.
  • ظروف تیتانیوم مقاومت بسیار بالایی در برابر خراشیدگی دارد و خیلی راحت کف این ظروف خط و خراش نمی‌افتد.
  • از جمله مزایای دیگر پوشش ظروف تیتانیومی این است که گرما را برای مدت بسیار طولانی در خود حفظ می‌کند بنابراین نیازی به گرم کردن مداوم غذا نیست.
  • از دیگر مزایای ان تابع این است که بوی غذا را به خود جذب نمی‌کند.
  • همچنین این ظروف امکان شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد.
  • شستن ظروف با پوشش تیتانیوم بسیار راحت و بی­دغدغه است.

 

معایب ظروف با پوشش تیتانیوم

همان­طور که مشاهده کردید ظروف با پوشش تیتانیوم دارای مزایای فراوانی بود، اما با این حال این ظروف معایبی را نیز دارا می‌باشد که در زیر به بررسی این معایب می‌پردازیم.

  • یکی از معایب این محصول قیمت بالای آن نسبت به ظروف تفلون است. اما کیفیت آن نسبت به تفلون بسیار بالاتر است و علت قیمت بالای آن نیز همین عامل می‌باشد.
  • متاسفانه برخی از تولیدکنندگان چنین ظروفی آن طور که باید این پوشش را درست در محصول استفاده نمی‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود این محصولات را فقط از برندهای معتبر و امن خریداری کنید.

نحوه مراقبت از ظروف دارای روکش تیتانیوم

مراقبت کردن از تابه تیتانیوم کار بسیار ساده‌ای است.  شما می‌توانید ظروفی با روکش تیتانیوم را بدون هیچ نگرانی از خراب شدن در ماشین ظرفشویی قرار دهید.  با توجه به کیفیت بالای این محصول هنگام شستشو با دست نیز، شما قادر هستید بدون هیچ نگرانی آن را با انواع شوینده و اسکاچ ظرفشویی بشویید بدون اینکه نگران ساییدگی و یا خراب شدن این ظروف شوید.

مراقبت‌هایی از پوشش تیتانیوم که باعث افزایش طول عمر این ظروف می‌شود

با توجه به مزایای بسیار زیاد پوشش ظروف تیتانیوم شاید احساس کنید دیگر نیازی به مراقبت‌های خاص وجود ندارد. اما باید دقت کنید که با رعایت قوانینی ساده طول عمر ظروف خود را افزایش می‌دهید:

  • از قرار دادن این ظروف روی آتش خودداری کنید.
  • از خراش دادن سطح این وسیله با قاشق و چنگال با شدت جدا بپرهیزید، چرا که طول عمر ظرف شما را کم می‌کند.
  • برای طبخ و سرخ کردن یکنواخت غذا بهتر است درب تابه یا قابلمه را ببندید.
  • بعد از پخت غذا حتما ظروف را تمیز بشویید و خشک کنید.

همه‌ مواردی که بیان کردیم باعث افزایش طول عمر ظروف تیتانیومی شما می‌شود. بنابراین با رعایت چند راهکار ساده می‌توانید استفاده به صرفه و بهینه‌ای از ظروف خود داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب به تفضیل راجع به ظروف با پوشش تیتانیوم صحبت کردیم و دانستیم که تیتانیوم برترین پوشش ظروف نچسب است. تیتانیوم فلزی با مقاومت بالا است که در اثر گرما و پخت و پز هی چگونه ماده شیمیایی تولید نمی‌کند و هیچ ضرری را به بدن وارد نمی‌کند. این یکی از برترین خصیصه‌ها و ویژگی‌های ظروف با پوشش تیتانیوم است که بسیار بر سلامت و ایمنی بدن اثر دارد.

همچنین دانستیم که خرید جنس با کیفیت این ظروف تنها از برندهای معتبر امکان پذیر است. سایت هوم دیش یکی از سایت‌هایی است که با کیفیت‌ترین محصولات ظروف تیتانیوم را به شما ارائه می‌دهد. بنابراین با اعتماد کامل می‌توانید از این سایت سرویس قابلمه تیتانیوم را خریداری کنید. در ادامه مقاله تفاوت پوشش سرامیک، گرانیت و بایوگرانیت چیست؟ را نیز بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا