آیا واقعا ظروف چدنی خاصیت دارند؟

از خواهص و چگونگی ظروف چدنی بیشتر بدانیم

چرا داشتن یک سرویس چدنی در آشپزخانه واجب است؟

شناخت ظروف چدنی: اخیرا سرویس‌های قابلمه و سایر ظروف چدنی به یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های بازار تبدیل شده‌اند و اکثر نوعروسان برای جهیزیه خود یک سرویس چدنی تهیه می‌کنند. عاملی که باعث محبوبیت این ظروف شده، سهولت آشپزی و پخت و پز در آن‌ها است. با داشتن یک سرویس چدنی دیگر نیازی نیست نگران ته‌گرفتن برنج خود باشید، همچنین دیگر نیازی نیست زمان زیادی را صرف شستن قابلمه و از بین‌بردن آثار سوختگی موجود در آن کنید. اگر می‌خواهید تجهیزات آشپزخانه خود را حرفه‌ای تکمیل کنید و از خواص قابلمه چدن بهرمند شوید، خرید یک سرویس چدنی برای آشپزخانه شما واجب و ضروری است.

منظور از ظروف چدنی چیست؟

سرویس‌های چدنی یکی از محبوب‌ترین و البته پرطرفدارترین سرویس‌های موجود در بازار هستند که با خرید آن‌ها می‌توانید از خواص قابلمه چدن بهرمند شوید. جنس سرویس‌های چدنی، چدن بوده که آلیاژی متشکل از آهن، کربن و سیلیسیم است. چدن کاربردهای فراوانی دارد و ویژگی‌های آن نظیر مقاومت در برابر حرارت بالا، مقاومت در برابر خوردگی و فرسایش باعث شده تا از آن در تهیه ظروف آشپزخانه نظیر قابلمه و ماهیتابه نیز استفاده شود.

برای آشپزخانه خود سرویس تفلون بخریم یا چدن؟

ظروف چدنی در برابر ظروف استیل و تفلون، وزن بالاتری دارند و مدت زمان بیشتری حرارت را در خود نگه می‌دارند. برای اینکه بتوانید از مزایای وسایل چدنی استفاده کنید، باید برخی نکات راجع‌به آن‌ها را رعایت کنید. برخی فکر می‌کنند نگهداری از سرویس‌های چدنی کار بسیار سختی است و برای همین ترجیح می‌دهند از سرویس‌های قابلمه استیل یا تفلون استفاده کنند. اما واقعیت این است که قابلمه و ظروف استیل و یا تفلون، هیچ‌گاه قابل مقایسه با ظروف و سرویس‌های چدنی نیستند و مزایای آن‌ها را ندارند.

این در حالی است که اگر تنها چند نکته را راجع‌به ظروف چدنی رعایت کنید، می‌توانید تا سال‌های سال از آن‌ها استفاده کنید. اگر در زمینه آشپزی تازه‌کار هستید، توصیه می‌کنیم حتما برای خود یک سرویس چدنی بخرید.

مزایای استفاده از سرویس چدنی کدام است؟

سرویس‌های چدنی در مقایسه با سایر سرویس‌ها، مزایای زیادی دارند. ظروف چدنی در مقابل ظروف تفلون، بسیار مقاوم هستند و در اثر خراش مواد موجود در آن‌ها وارد غذا نمی‌شود. استفاده از وسایل چدنی برای پخت و پز به هزاران سال قبل باز می‌گردد، در نتیجه استفاده از این ظروف سلامت انسان را به خطر نمی‌اندازد.

قابلمه‌ها و تابه‌های چدنی بسیار مستحکم و بادوام هستند. با استفاده از این ظروف، می‌توانید حتی با یک قاشق روغن خوشمزه‌ترین غذاها را بپزید. کاهش میزان مصرف روغن همچنین برای سلامتی بسیار مفید است و باعث کاهش وزن شما نیز می‌شود. با داشتن یک سرویس چدنی دیگر نیاز نیست نگران سوختن غذاهای خود باشید.

شستن سرویس‌های چدنی نیز بسیار راحت است و باعث کاهش میزان مایع ظرفشویی و آب می‌شود. برای آشپزی در این ظروف بهتر است ابتدا آن‌ها را در چند دقیقه روی حرارت بگذارید و سپس مقدار کمی روغن در آن‌ها بریزید و آن را در سراسر ظرف پخش کنید. با خرید یک سرویس چدنی از فروشگاه هوم دیش می‌توانید لذیذترین ته‌دیگ‌ها و ته‌چین‌ها را بپزید و نگران سوختن و یا یک‌دست نشدن غذا نباشید. از ظروف چدنی می‌توان در آشپزخانه‌های معمولی و آشپزخانه‌های رستوران‌ها به‌راحتی استفاده کرد.

معایب ظروف چدنی کدام است؟

معایب ظرف‌های چدنی در برابر مزایای فراوانی که دارند، بسیار کم است و می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. شاید مهم‌ترین نقطه ضعف این ظروف، وزن بالای آن‌ها باشد و برخی به همین علت از خرید آن‌ها صرف‌نظر می‌کنند. برای پختن مواد اسیدی در سرویس‌های چدنی بهتر است دقت کنید. زیرا اسید باعث نفوذ آهن از درون ظرف به غذا می‌شود و ممکن است رنگ و طعم غذای شما را تغییر دهد.

شناخت ظروف چدنی: نکات مهم هنگام خرید سرویس چدنی

ظرف‌های چدنی کمترین میزان واکنش با مواد غذایی را دارند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها در آشپزی بسیار مطلوب است. برای استفاده از خواص قابلمه چدنی، باید ابتدا ظروف چدنی اصل خریداری کنید. برای خرید سرویس چدنی به نکات زیر دقت کنید:

سرویس‌های چدنی اصل بسیار گران‌قیمت هستند و باید آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبری نظیر هوم دیش بخرید. در غیر این‌صورت ممکن است به جای خرید سرویس چدنی اصل، ظروفی از جنس آلومینیوم فشرده به شما فروخته شود که اصلا قابل مقایسه با سرویس‌های چدنی اصل نیستند.

برای تشخیص ظرف‌های چدنی اصل، می‌توانید آن‌ها را با آهنربا تست کنید، اگر ظرف شما از جنس چدن اصل باشد آهنربا به آن خواهد چسبید. همچنین اگر ظرفی که تحت عنوان ظرف چدنی خریده‌اید به زمین بیفتد، به جای له‌شدن باید دچار شکستگی شود.

قیمت سرویس چدنی چگونه است؟

مهم‌ترین نکته هنگام خرید هر وسیله‌ای قیمت آن است و خرید سرویس‌های چدنی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی قیمت سرویس چدنی در مقابل مزایا و ویژگی‌های زیادی که دارد بسیار منصفانه و به‌صرفه است. البته برند تولیدکننده و اصل‌بودن ظروف چدنی در قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. باید بدانید که قیمت باکیفیت‌ترین قابلمه‌های چدن از دیگر ظروف پخت و پز مثل سرویس‌های تفلون و یا استیل ارزان‌تر است. این در صورتی است که ظروف چدنی بسیار مقاوم هستند و در صورت استفاده درست می‌توانید سال‌های زیادی از آن‌ها برای پخت و پز استفاده کنید.

سرویس چدنی اصل را از کجا بخریم؟

برای بهره‌مندی از مزایای سرویس‌های چدنی باید به دنبال خرید ظروف اصل چدنی باشید. قابلمه‌ها و تابه‌های چدنی اصل را می‌توانید از سایت هوم دیش با بهترین قیمت بازار تهیه کنید. برای یک آشپزی حرفه‌ای، وجود یک سرویس چدنی در آشپزخانه شما ضروری است. پس اگر می‌خواهید از مزایای سرویس‌های چدنی بهرمند شوید، برای خرید سرویس‌های چدنی اصل به فروشگاه اینترنتی هوم دیش مراجعه کنید.

جمع‌بندی: شناخت ظروف چدنی

برای تجربه یک آشپزی شگفت‌انگیز و البته راحت، ابتدا باید تجهیزات لازم را تهیه کنید. همان‌طور که می‌دانید پس از تهیه مواد غذایی باکیفیت، تهیه ابزار پخت و پز نظیر قابلمه مناسب برای آشپزی بسیار مهم است. امروزه سرویس‌های چدنی، پرطرفدارترین و البته پرکاربردترین ظروف و وسایل آشپزی هستند که می‌توان با آن‌ها یک آشپزی آسان را تجربه کرد. در صورتی که چند نکته مهم راجع‌به ظروف چدنی را رعایت کنید، می‌توانید تا سال‌های زیادی از آن‌ها برای پخت و پز استفاده نمایید. در ادامه مقاله ظروف چینی بخریم یا آرکوپال؟ را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا