آموزش طرز تهیه پیاز سوخاری

پیاز سوخاری را چگونه بهتر از قبل درست کنیم؟

آموزش طرز تهیه پیاز سوخاری

طرز تهیه:
آموزش طرز تهیه پیاز سوخاری: ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم. بعد روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه حلقه با ضخامت ۱ سانتی متر برش می دهیم. در کاسه ای بزرگ شیر را می ریزیم و سرکه را نیز به آن می افزاییم. با هم مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا ۵ دقیقه همین طور ترکیب سرکه و شیر یماند. سپس ماست را به مواد اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. در کاسه ای آرد را می ریزیم و پودر سیر، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم. با قاشق مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

آموزش طرز تهیه پیاز سوخاری

شیرجوش را روی حرارت کم قرار می دهیم و استخر روغن در شیرجوش درست می کنیم ،به این صورت که مقداری روغن در شیر جوش می ریزیم که پیاز ها کاملا در روغن شناور باشند و اجازه می دهیم تا روغن کم کم داغ شود.
سپس پیاز حلقه شده را ابتدا در مخلوط ماست و شیر و سرکه قرار می دهیم تا کاملا با این مواد آغشته شود و بعد در مخلوط آرد و ادویه می زنیم و مجددا در مخلوط ماست و بعد در مخلوط آرد می زنیم و در سینی آن ها را می چینیم. زمانیکه روغن داغ شد یکی از حلقه پیاز ها را در روغن قرار می دهیم و ۱ دقیقه بعد حلقه بعدی را قرار می دهیم. دقت کنید پیازها را با هم در روغن یکدفعه قرار ندهید چون به هم می چسبند بلکه با توجه به اندازه شیر داغ کن یا تابه ابتدا یک حلقه در روغن قرار می دهیم و بعد از ۱دقیقه بعد حلقه بعدی را قرار می دهیم.
همگی پیاز ها که سرخ شدن از شیر داغ کن که بیرون می آوریم در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه ان خارج شود و در ظرف مورد نظر می چینیم. (می توانید چینی زرین ایران، برند محبوب مصرف کنندگان در سال ۱۳۹۸ را انتخاب کنید) و با سس نوش جان کنید. پیاز سوخاری را می توانید برای تزئین غذاهای فست فودی نیز استفاده کنید.

پیاز سوخاری

مواد لازم برای ۴ نفر:
شیر ۱ لیوان
آرد گندم ۱ لیوان
ماست نصف لیوان
پیاز سفید بزرگ ۱ عدد
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

آموزش طرز تهیه پیاز سوخاری
پیاز سوخاری

پیشنهاد میکنیم پیاز سوخاری را در ظروف چینی زرین ایران سرو و بدین وسیله پذیرایی لوکس و جذابی داشته و مهمانی زیبایی رقم بزنید.
سرویس پیشنهادی ما برای سرو این غذا: سرویس چینی زرین ۱۲ نفره کامل ساکورا آبی (۱۰۲ پارچه)

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا