آموزش طرز تهیه سالاد یونانی

با هم سالاد یونانی درست کنیم

آموزش طرز تهیه سالاد یونانی

طرز تهیه:
آموزش طرز تهیه سالاد یونانی: برای تهیه سالاد یونانی خوشمزه ابتدا خیار ها را می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه حلقه خرد می کنیم می توانیم اگر احساس کردیم کمی حلقه ها بزرگ هستند خیار ها را ابتدا از وسط نصف کنیم و بعد برش بدهیم که شبیه نیم دایره می شوند.
خیارهای خرد شده را در ظرف سالاد می ریزیم و گوجه فرنگی ها را تمیز می شوییم و به صورت مربع های درشت خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم و بعد پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و حلقه حلقه باریک خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

طرز تهیه سالاد یونانی

فلفل دلمه ای را نیز می شوییم و ریز ریز خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم (اگر از فلفل دلمه ای با رنگ نارنجی یا زرد استفاده کنید سالاد زیباتری خواهید داشت) هسته های زیتون سیاه را بیرون می آوریم و آن ها را نصف می کنیم و به همراه روغن زیتون و آبلیمو، سرکه و کمی نمک به مواد می افزاییم و مواد سالاد را با هم خوب مخلوط می کنیم و پنیر فتا را به صورت مربع های کوچک برش می دهیم و به مواد اضافه می کنیم و مواد را مجددا زیر و رو می کنیم تا مواد به خورد هم بروند و روی ظرف را سلفون می کشیم و ۱ الی ۲ ساعت ظرف را داخل یخچال قرار می دهیم و سپس بیرون می آوریم و سرو می کنیم.
اصل این سالاد با این مواد است اما اگر تمایل داشتید می توانید برای عطر بهتر سالاد کمی سبزی جعفری و شوید نیز خرد کنید و به آن اضافه کنید. البته شما می توانید می توانید سالاد قارچ نیز یاد بگیرید

مواد لازم برای ۴ نفر:
پیاز قرمز ۱ عدد
پنیر فتا ۲۰۰ گرم
زیتون سیاه ۸ عدد
خیار سالادی ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
گوجه فرنگی سفت ۴ عدد
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک، سرکه بالزامیک و آبلیمو به اندازه کافی

پیشنهاد میکنیم سالاد یونانی را در ظروف چینی زرین ایران سرو و بدین وسیله پذیرایی لوکس و جذابی داشته و مهمانی زیبایی رقم بزنید.
کاسه سالاد پیشنهادی ما برای سرو این سالاد: کاسه سالاد بزرگ چینی زرین طرح آران (۱ پارچه)

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا