آموزش طرز تهیه دمی گوجه فرنگی

باهم ببینیم دمی گوجه چجور غذاییه

آموزش طرز تهیه دمی گوجه فرنگی

طرز تهیه:
آموزش طرز تهیه دمی گوجه فرنگی: برای تهیه دمی گوجه فرنگی ساده ابتدا گوجه فرنگی ها را تمیز می شوییم و رنده ریز می کنیم. برنج را می شوییم و ۲ الی ۳ مرتبه آب آن را تعویض می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و در نهایت آب روی برنج را خالی می کنیم.
و ۲ لیوان آب به همراه گوجه فرنگی هایی که رنده کردیم و نمک روی برنج می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت با این مخلوط خوب خیس بخورد. سپس سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.
و پیاز را نیز پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن داخل تابه می ریزیم و پیازها را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا طلایی و سرخ شوند.

تهیه دمی گوجه فرنگی

و در آخر سرخ شدن پیازها کمی نمک ، فلفل و زردچوبه به آن اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم. پس از گذشت ۲ ساعت مخلوط برنج را در همان قابلمه روی گاز قرار می دهیم و پیاز داغ و سیب زمینی های خرد شده و زعفران آبکرده را به آن اضافه می کنیم.
و با همان مقدار مواد داخلش روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بجوش بیاید و آب موجود در آن تبخیر شود و فقط چند قاشق آب برای دم کشیدن برنج باقی بماند تا برنج را دم بیاندازیم و پس از ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بعد دمی گوجه ما آماده شده است که با سالاد شیرازی می توانید نوش جان کنید. می توانیم فرنی پسته هم درست کنیم

دمی گوجه فرنگی

مواد لازم برای ۲ نفر:
پیاز ۱ عدد
برنج ۲ پیمانه
سیب زمینی ۱ عدد
گوجه فرنگی ۵ عدد
روغن مایع به اندازه کافی
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

پیشنهاد میکنیم طرز تهیه دمی گوجه فرنگی را در ظروف چینی زرین ایران سرو و بدین وسیله پذیرایی لوکس و جذابی داشته و مهمانی زیبایی رقم بزنید.
سرویس پیشنهادی ما برای سرو این غذا: سرویس چینی زرین ۶ نفره غذاخوری آلگرو (۲۸ پارچه)

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا