آموزش طرز تهیه خورشت نارنگی

خورشت نارنگی خوشمزه درست کنید و بخورید

آموزش طرز تهیه خورشت نارنگی

طرز تهیه:
آموزش طرز تهیه خورشت نارنگی: پیاز را خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود، سپس تکه های مرغ را به پیاز افزوده و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند.
هویج ها را رنده کرده و چند دقیقه در ماهی تابه ای دیگر جداگانه در روغن تفت دهید تا نرم شود، سپس به همراه 3 پیمانه آب به مرغ اضافه کنید.
پس از این که آب غذا به جوش آمد در قابلمه را گذاشته و حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ بپزد. در این مدت خلال پوست نارنگی را آماده کنید. ما از یک قاشق چای خوری رنده پوست نارنگی استفاده کردیم. بدون رنده پوست نارنگی هم خوب است. این رنده یا خلال باعث عطر بیش تر می شود و قابل حذف شدن است (می توانید به همان روش که خلال پرتقال را تهیه می کنید خلال نارنگی را هم تهیه کنید).

تهیه خورشت نارنگی

داخل ماهی تابه ای مقدار کمی روغن بریزید و آرد را در روغن تفت دهید تا طلایی شود، سپس آرد را به همراه خلال پوست نارنگی و مقداری نمک به خورشت اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا آرد جذب آب خورشت شود.
پوست نارنگی ها را بکنید و گوشت نارنگی را از پوست آن به دقت جدا کنید، سپس فیله های نارنگی، آب لیمو، شکر و زعفران دم کرده را به خورشت اضافه کنید. حدود 30 دقیقه دیگر اجازه دهید خورشت جا بیفتد و بعد در ظرف کشیده و به همراه برنج ساده سرو نمایید. بعد از این سالاد دریایی درست کنید.

خورشت نارنگی

مواد لازم:
مرغ 4 تکه
پیاز 1 عدد
هویج 4 عدد
خلال پوست نارنگی 1 پیمانه (یا یک قاشق چای خوری رنده پوست نارنگی)
آرد 1 قاشق سوپ خوری
نارنگی 8 عدد
آب لیمو 1 قاشق سوپ خوری
شکر 1 قاشق سوپ خوری
زعفران دم کرده 1 قاشق سوپ خوری
روغن و نمک به مقدار لازم

نکته:

  • مقدار شکر و آب لیمو بستگی به ذائقه دارد و قابل تغییر است.
  • از زعفران دربغ نکنید و بهتر است زعفران را چند دقیقه قبل از خاموش کردن شعله زیر خورشت اضافه کنید تا عطر و بوی آن از بین نرود.
  • این غذا با نارنگی های شمال خوشمزه تر از نارنگی های جنوب خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم خورشت نارنگی را در ظروف چینی زرین ایران سرو و بدین وسیله پذیرایی لوکس و جذابی داشته و مهمانی زیبایی رقم بزنید.
سرویس پیشنهادی ما برای سرو این غذا: سرویس چینی زرین ۱۲ نفره کامل آران (۱۰۲ پارچه)

منبع: مجله هنر آشپزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا