آموزش طرز تهیه حلوای میکادو

برای درست کردن حلوای میکادو با ما همراه باشید

آموزش طرز تهیه حلوای میکادو

طرز تهیه:
آموزش طرز تهیه حلوای میکادو: برای تهیه حلوا میکادو ابتدا آرد را در تابه ای می ریزیم. روی حرارت کم قرار می دهیم و مرتب تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود و رنگ آن خرمایی روشن شود. بعد تابه را از روی حرارت بر می داریم و به تفت دادن هنوز ادامه می دهیم.
تا کمی ظرف خنک شود، زیرا همچنان تابه داغ است و اگر آرد را رها کنیم ممکن است آرد بسوزد. سپس آرد را رها می کنیم و می گذاریم تا ۳۰ دقیقه بعد کاملا خنک شود و الک می کنیم تا اگر گلوله ای در آرد وجود داشت الک شود.
سپس ۳۷۵ میلی لیتر آب در قابلمه ای می ریزیم و شکر را به آن می افزاییم و روی حرارت ملایم می گذاریم و هم می زنیم تا شکر در آب کاملا حل شود. شروع به جوشیدن کند و آن وقت زعفران، گلاب را اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.

تهیه حلوای میکادو

قابلمه را از روی حرات بر می داریم و کنار می گذاریم. در تابه ای بزرگ کره و روغن مایع را با هم می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود و بعد آردی که تفت دادیم را به آن می افزاییم و مرتبا هم می زنیم تا روغن و کره در آرد حل شوند.
آن گاه شربت و هل را کم کم به مایه حلوا اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا مخلوط هم شوند و بعد از روی حرارت تابه را بر می داریم و کنار می گذاریم. دقت کنید که حلوای میکادو از باقی حلوا ها کمی شل تر است!
پس از آماده کردن حلوا یک عدد نان میکادو را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و حلوای داغ را روی آن می ریزیم و با پالت روی سطح نان را صاف می کنیم و بعد نان را رول می کنیم باقی حلوا و نان را به همین صورت آماده می کنیم.
بعد از اینکه کار ول کردن نان ها به اتمام رسید، آنها را به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط می گذاریم تا خنک شود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه رولت های حلوا را به شکل حلقه ای برش می زنیم و در ظرف مورد نظر می چینیم. غذای بعدی ما تهیه شیرین پلو است.

حلوای میکادو

مواد لازم برای ۱۰ نفر:
کره ۵۰ گرم
شکر ۲۰۰ گرم
گلاب ۱/۴ پیمانه
نان میکادو ۴ عدد
آرد نان سنگک ۲۵۰ گرم
روغن مایع به اندازه کافی
زعفران ۱ قاشق سوپخوری
هل سبز ۱/۲ قاشق چایخوری

آموزش طرز تهیه حلوای میکادو
تهیه حلوای میکادو

پیشنهاد میکنیم حلوای میکادو را در ظروف چینی زرین ایران سرو و بدین وسیله پذیرایی لوکس و جذابی داشته و مهمانی زیبایی رقم بزنید.
سرویس پیشنهادی ما برای سرو این غذا: سرویس چینی زرین ۱۲ نفره کامل رزتا آبی (۱۰۲ پارچه)

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا